A legkülönbözőbb kultúrákban voltak Mesterek, akik
ezekről a szellemi törvényekről átörökítették tudásukat az utókorra. Itt az
idő, hogy ezt az örökséget magunkhoz vegyük, elrendezzük, és életünket
hozzáigazítsuk. Mihelyt felismerem ezeket a törvényeket, szolgálni fognak
engem, segítenek, hogy a megfelelő időben tegyem, amit tenni kell, és teljes
életet élhessek.
Az életjáték
A legtöbb
ember harcnak fogja fel az életet, holott játékról van szó, ám egy olyan
játékról, amelyet a szellemi törvények ismerete nélkül nem lehet eredményesen
játszani.
Ebben a játékban az Egész elszakíthatatlan részeként
ismerhetem fel magam, ugyanakkor arra is lehetőségem van, hogy önmagamat mint
„Én”-t ismerjem meg, amely az Egésztől elszakítva létezik. Ez esetben mint
„ego” élem meg magam, megláthatom tükörképem az Egészben, felfedezhetem Igaz
Valómat mint az Egész részét. Amit visszatükrözök, amit kibontok és újra
felfedezek, az az én tudatom, az én Igaz Valóm, melyet bármely tetszőleges
pontra koncentrálhatok, de ki is tágíthatom, mindent átfoghatok vele,
engedhetem, hogy mélyre süllyedjen vagy a legnagyobb magasságokba emelkedjen:
én vagyok a teremtő.
Én vagyok a kezdet és a cél, és azért játszom ezt a
játékot, hogy megéljem az élet kalandját. Minden élet az Egy játéka önmagával.
Önként léptem át a „születés kapuját”, és léptem be
ebbe a világba, hogy részt vegyek az életjátékban. Ez a játék az én örömömet
szolgálja, lehetőséget nyújt ahhoz, hogy Igaz Valóm tökéletességét megéljem,
hogy azzá legyek, aki vagyok, és mindig is voltam. Ez a játék alkalmat kínál
arra, hogy emlékezzem.
Mit jelent egy élető
Egy
élet az általam lakott test fennmaradásának időtartama, az én öröklétem egy kis
szakasza, egyetlen iskolai nap az élet iskolájában. Egy ilyen élet végén kioldom
magam - a tudatomat - ebből a testből, és hazatérek, hogy tapasztalataimat
feldolgozzam, hogy „a házi feladatomat” elkészítsem, és felkészüljek újabb
tapasztalatokra - egy „új" életre egy újabb testben...
Mi az élet értelmeő
Az
élet értelme abban rejlik, hogy Igaz Valóm tökéletességét egyre tökéletesebben
fejezzem ki, hogy mindig öntudatosan éljek, az élet teljességét engedjem
önmagamon keresztül áramolni, és ekképpen valóban beteljesítsem a pillanatot.
Az élet értelme az evolúció, azaz a kibontakozás, amely a beteljesüléshez
vezet.
Az élet egyetlen értelme a tapasztalatszerzés, amelyből felismerések születnek - ez az egyetlen,
amit az életemből magammal vihetek, mivel mezítelenül jöttem, és mezítelenül is
fogok távozni.
Mindaz, amivel itt rendelkezem, azt kölcsönkapom
az élettől, melyet előbb vagy utóbb, legkésőbb ezen életem végén vissza
kell adnom.
Élni tehát annyit jelent: tanulni. Egyikünk sem
„lóghat" az „élet iskolájából". A feladatom azonban nemcsak a tanulás, hanem az is, hogy amit megtanultam,
azt éljem is. Nem holt tudást kell győjtögetni, hanem a tudatomat kell
kitágítani - s ezzel együtt önmagamat - egészen addig, míg ismét
mindent átfogóvá válok. Ez azonban csak akkor sikerül, ha a tanultakat
harmóniába hozom az élettel. Amennyiben kudarcot vallok, szembe találom magam a
sorssal. Létmegbízatásunk így hangzik: „Legyetek tökéletesek, miképpen
tökéletes a ti Atyátok az égben!” Mihelyt keresni kezdek, az Úton vagyok:
„Keressetek és találtok!"
Az élet individuális értelme az, hogy felismerjem és
beteljesítsem életem feladatát. Fel kell ismernem, hogy én magam vagyok a legfőbb
feladat.
Életem értelmét azonban csak akkor tudom
beteljesíteni, ha felismerem, hogy mi az.
Az életjátékot is adott szabályok szerint játsszuk.
Valami olyasmi ez, mint a közlekedés.
Ha jogosítvány nélkül vezetem az autóm, előbb vagy utóbb kellemetlenségem
származik belőle. Megsértem a szabályokat, és ezért felelősségre vonnak.
Ráadásul balesetet is okozhatok, azaz diszharmóniát az életben. Azért fontos
elvégezni az autósiskolát, hogy megtanuljuk, hogyan tudunk valóban úrrá lenni
az autónkon (azaz önmagunkon).
Az
autósiskolában kezdetben elméletet tanulok - a közlekedési szabályokat.
Hasonlóképpen meg kellene tanulnunk a szellemi törvényeket, mielőtt birtokba
vennénk önmagunkat, és akcióba lépnénk. Ezután kerül sor a gyakorlati
oktatásra, az autóvezetési órákra. Itt megtanulom, hogyan kell ráhangolódnom a
szellemi törvényekre, hogyan kell a felismeréseket a gyakorlati életben
megvalósítani, és hogyan kell mások jogait figyelembe venni. Kezdetben mindez
meglehetősen bonyolultnak tőnik, ám hamarosan rutinná válik.
Amikor aztán már valóban tudok autót vezetni, azaz
tisztába jöttem önvalómmal, az élet már valóban játék. Egyre ritkábban lesznek
balesetek összeütközések és diszharmónia -, míg végül tökéletesen
balesetmentesen fogok tudni vezetni, és az élet csupa játék lesz, az
autóvezetés igazi élvezet.
Autót azonban csak akkor tudok vezetni, ha már
beszálltam, ha elindultam a befelé vezető úton, ha eggyé váltam az önvalómmal.
Akkor kezdődik csak az igazi élet, az élet mint játék, a lét könnyedsége.
Az életjátékot szigorú szabályok szerint játsszák,
mely szabályokat szellemi törvényeknek nevezünk. Ez egy olyan játék,
melynek szabályait csak játék közben ismerhetjük meg. Az élet minden játékszere és minden lépése
lehetőséget nyújt arra, hogy egy újabb szabályt megtapasztaljak, ám csak akkor,
ha betartom a már megismert szabályokat.
Ameddig
élek, kénytelen vagyok együtt játszani, ám én döntöm el, hogy játékos
avagy báb akarok-e lenni. Amint kinyitottam a játékban egy ajtót, azaz egy
problémát, tehát egy életfeladatot megoldottam, eljutok a következő ponthoz,
ahol ismét léphetek egyet.
Az élet gyakran játszik
„Ki nevet a végénő" játékot.
Az élet gyakran játszik „karrier" játékot is.
Megpályázok
egy jobb állást, alaposan felkészülök rá, és megkapom a kívánt helyet.
Továbbképzem magam esti tanfolyamokon, szakember leszek, teamvezető, majd végül
igazgató, minden, mert „valaki akarok lenni". Egyszer aztán rádöbbenek,
hogy ez a karrier sehová nem vezet - nem értem célba, csak valaminek a
végére jutottam, és felismerem: amit valóban kerestem, az nem más, mint az
önértékelés és az öntudat.
Az élet gyakori játéka a „monopoly".
Agyondolgozom
magam, életem első felében feláldozom az egészségem, csak hogy minél
több pénzt keressek. Öröklakást szerzek, saját házat, saját céget, részvényeket
stb., és életem második felében mindezt a pénzt ismét kiadom csak azért,
hogy egészségem visszanyerjem - többnyire hiába. Ráadásul rá kell jönnöm,
hogy én szolgálom a vagyont, nem pedig az engem, és felismerem: mindazt, amit
birtokolok, csupán kölcsönkaptam az élettől, semmit nem tudok magammal vinni.
Mindaddig, amíg részt veszek az életjátékban, tehát
én magam is lépek, ha rám kerül a sor, az élet is megteszi a maga következő
lépését. Ám ha én nem lépek többet, akkor az élet sem lép, és a folyam megáll. Mihelyt
leragadok valami, egy ember vagy egy helyzet mellett, zökken a játék. Ekkor
szükségessé válik egy életlecke, én megkapom az élettől a „korrepetálást”.
Ha egy vesztes játszmát tovább játszom, mert az számomra kényelmesebb, vagy
legalábbis úgy tőnik, ugyancsak elveszítem önmagam, hiszen valójában azért
játszom, hogy bölcsebbé váljak, és a szeretet terén pluszpontokat győjtsek. E
játék kulcsa ugyanis a szeretet, és a bölcsesség segítségével ismerem fel,
hogyan kell ezt a kulcsot értelmesen használni. A szeretet és a bölcsesség
minden ajtót megnyit nekem ebben az életjátékban.
Mihelyt felismeri az ember, hogy az élet játék, nem
panaszkodhat többé nehézségekre, gondokra, bajokra, hiszen éppen ez a játék
értelme. Ha a partnerem egy sakkjátszmában
vagy egy teniszmérkőzésen jót lép, illetve jót üt, nem panaszkodom, hiszen
éppen ez motivál engem abban, hogy a játék során a legtöbbet hozzam ki
önmagamból. Ha nincs jó partnerem, a játék hamarosan unalmassá válik. Ha
mindig csak nyernénk, és soha senki nem követelne tőlünk semmit, képességeink
hamarosan megkopnának, és végül csődöt mondanánk. Éppen az késztet engem
nagyobb teljesítményre, amikor partnerem keményen megüti a labdát, vagy meglepő
lépéssel áll elő. Az életben a „probléma" ugyanezt a célt szolgálja.
Minden megoldott probléma újabb felismeréshez segít hozzá, melynek segítségével
eggyel továbbléphetek a játékban.
Igazi önismeret csak áldozatok árán lehetséges:
mindazt feláldozom, ami nem tartozik Igaz Valómhoz, önvalómhoz, s végül így leszek
végre önmagam. Csak midőn a mag lemond arról, hogy az maradjon, ami, akkor
lehet belőle az, aminek lennie kell: egy növény. Csak mikor a báb elhal,
születik meg a pillangó. Az életjáték állandó transzformáción alapul, amely
csak elengedéssel és odaadással lehetséges.
Ameddig játszom, hajt a vágy. Keresésben vagyok - keresem önmagam. Az életjátéknak
ugyanis egyetlen értelme van: hogy hozzásegítsen valós létem titkának
felfedéséhez. Elég, ha benső vágyamra hagyatkozom, s az elvezeti a lelkemet
saját tökéletességem tudatához, vissza az örök egységbe.
Végtelen sok út vezet el ehhez az egységhez. Hiszen végső soron minden út ide vezet, akár
egyenesen, akár kerülővel. Ám én határozom meg, hogy mely úton haladok
leggyorsabban, legbiztosabban vagy legkényelmesebben. Miként én határozom
meg azt is, mikor indulok el rajta, és milyen léptekkel haladok végig rajta.
Ekképpen teremtem meg saját magam számára egyedi és egyszeri sorsomat, azt az
„egyenruhát”, amelyet én magam teremtettem meg saját magam számára. Én csináltam,
nekem is kell viselnem, és csak én tudok rajta változtatni, ezt azonban életem
bármely pillanatában megtehetem. Én vagyok a teremtő. Mindannyian részei
vagyunk a Teremtésnek mint teremtők, közremőködünk az élet, a sors és a
Teremtés alakításában.
A halál is csupán átmenet a játék egy másik szintjére. Egy kört lejátszottam, kiértékelem a megszerzett
tapasztalatokat, és felkészülök a következő körre. Így a halálban az élet
megkoronázást ismerem fel, és könnyedén elviselem mindazt, ami ennél
jelentéktelenebb. Felismerem, hogy a nyereség vagy a veszteség „mind-egy”, és
feltétel nélkül igent mondok az életre. Felismerem azokat a lépéseket, amelyek
az életjátékban mindig azonosak:
-
életfeladatom
felismerése
-
a pillanat
beteljesítése
-
felismerések, azaz igaz
kincsek győjtése
-
önmegvalósítás
-
embertársaim és a
Teremtés segítője lenni
-
felismerni, hogy a
halál az élet megkoronázása
Így
leszek egyre jobb játékos ebben az életjátékban, és egyre többet és többet
fogok tudni segíteni másoknak, hogy hamarabb célba érjenek. A játék ugyanis
csak akkor ér véget, amikor valamennyi játékos célba ér. Ám teljesen
mindegy, mely játékot játssza éppen az élet, számomra mindig ajándék lesz,
felismeréshez juttat, s ez az egyetlen, amit valóban magammal vihetek. A
legszebb felismerés pedig: „az életjátékban tanulhatok, és teljessé válhatok”.
Az életjáték olyan, mint egy filmrendezés.
Mi vagyunk a rendező, a főszereplő, előre
megtervezzük a részleteket, és forgatás közben változtatunk kedvünkre.
A néző: Isten. ő fogja értékelni a filmünket, esetleg bukásra ítélni, vagy ő fog
Oscar díjat adni érte.
Érdekes lesz, amikor újra visszanézzük életfilmünket
szinte kívülállóként,
Az ego avagy az Én illúziója
Mit
gondolsz, ki vagy teő
Kezdetben a lét egy darabkája voltál, s hogy megtapasztald, ki vagy, az
egyetlen tudat individualizált részévé váltál. Önként vállaltad, hogy a
születés kapuján keresztülhaladva, belépsz egy emberi létbe, és részt
veszel az életjátékban. Választásod, hogy ember leszel, egyben azt is
jelentette, hogy felveszed a tudatos emberi gondolkodást. Most azonban
eljött az idő, hogy bevégezzük a dualitás-kísérletet, amely itt a Földön
zajlik.
Ezt a dualitásjátékot végtelen hosszú idővel ezelőtt
kezdted el. Minden, e Földön eltöltött életet abban az illúzióban éltél le,
hogy el vagy szakítva az Egésztől. Magadat egóként tapasztaltad meg.
Elfelejtetted, hogy az élet játék, melyet a te örömödre alkottak meg, és most
azt hiszed, te magad vagy a tested. Test, értelem, érzület azonban csak eszköz
a kezedben, amelyek hozzásegítenek az észleléshez, a cselekvéshez. Te vagy
azonban az, aki ezeket az eszközöket használja és kézben tartja. Te az vagy,
aki léte legmélyén mindent tud.
Ez a részed a te Igaz Valód, sem testeddel, sem
gondolataiddal, sem érzéseiddel s még csak az élettel sem azonos. Az életjáték
értelme éppen az, hogy felfedezd ezt az Igaz Valót. Ez az egyetlen igazán
fontos felfedezés, melyet ebben az életben megtehetsz. Ez ugyanis a kulcs
ahhoz, hogy az emberi létezést értelemmel töltsük meg. Ha felismerted Igaz
Valódat, akkor megismerted Istent, és keresésed végére értél, célba jutottál.
Akkor már nincs szükséged a kis énre, az egóra, amely ahhoz kellett, hogy a testet, az életet és a
gondolkodást égy individuális, a benne lakozó tudat hordozója köré
koncentrálja. Ez a kis én ettől kezdve már csak akadályoz téged a további
transzformációk útján.
Az ego időszaka lejár. Mostantól azzal a
felismeréssel élsz, hogy valódi lényed nem más, mint az egyetlen, mindent
átfogó tudat individualizált, ám többé már nem elszakított része. Igaz Valód
szerint tehát halhatatlan vagy és tökéletes.
Alapvető tévedésed abban a hiedelmedben rejlik, hogy
te vagy te. Mindaddig, amíg ez a
tévedés fennáll, tökéletességre törekszel, dolgoznod kell magadon. Mindaddig
kívánságaid, vágyaid vannak, melyek elkerülhetetlenül szenvedéshez vezetnek.
Vagy nem teljesülnek be vágyaid, és akkor azért szenvedsz, vagy, ami még
rosszabb, vágyad valóra válik, s akkor fogsz csak igazán szenvedni, mert
kívánságod teljesülése nem fogja csitítani vágyadat, amely valójában nem más,
mint Igaz Valód utáni vágyakozásod.
Amint kapcsolatba lépsz Igaz Valóddal, és egyre inkább ebből az Igaz Valóból élsz, egód
fenyegetve fogja érezni magát, mert szeretné az elkülönültség illúzióját
fenntartani. Olyan érzéseket sugall neked, hogy a többieknél jobb vagy rosszabb
vagy, és ezzel elkülönít téged tőlük. Mihelyt azonban átléped és legyőzöd ezt
az elkülönültséget, jelentős változásokat fogsz megélni.
Ám bölcsen kell cselekedned. Ne harcolj az ego
ellen, hanem tedd barátoddá! Legjobb barátod lehet, hiszen alapjában véve
kezdettől fogva az volt. Egód volt ugyanis az, aki jó tanárként újra meg újra
megkísértett, hogy világos és határozott döntésekre sarkalljon. Ekképpen
segített hozzá, hogy eljuss oda, ahol most vagy.
Maradj továbbra is barátja, sőt mélyítsd el
barátságotokat. Ekképpen ugyanis segítségedre lehet az utolsó lépés
megtételében: hogy eltalálj önmagadhoz, és ezáltal mostantól kezdve Igaz Valódként élhess. Hívd meg egódat egy
szellemi társalgásra, beszélgessetek el egymással, mint barát a baráttal. Mondd
el neki, hogy az elkövetkezendő változások egyáltalán nem jelentik az ő végét.
Segítsd hozzá, hogy felismerje igaz természetét, ami nem más, mint az egyetlen
tudat individualizált része. Segíts neki felismerni, hogy ő is része Istennek,
aki sokság-ként jelenítette meg magát, hogy az életjátékban részt
vegyen, hogy önmagát a maga teljességében megélje.
Mihelyt egód megszabadul félelmétől, és igaz isteni
természetét felismeri, őszinte barátod lesz, aki örömmel segít, hogy az utolsó
lépést megtehesd: hogy eljuthass önmagadhoz, a lét egységébe, hogy akként
élhess, aki valójában vagy.
Az egó-nál megtapasztalható a Test – lélek – szellem
– Tudat kapcsolata.
Ki vagyok énő
Amikor
belenézek a tükörbe, egy testet látok, és azt mondhatom: „ez az én
testem". Csakhogy ki mondja eztő A testben lennie kell valakinek, aki így
szól: „ez az én testem".
A test anyag. Az anyag nem tud gondolkodni, nem tud
érezni, nem tud emlékezni, erre csak a tudat képes. Én azonban tudok gondolkodni, érezni és emlékezni,
vágyom saját tökéletességemre. Tehát tudat vagyok. Nem a test vagyok,
nem az értelem, nem a lélek és nem is a tudattalan. Nem az a név vagyok, melyet
viselek, és nem is az a szerep, amelyet eljátszom. Én a tökéletes
halhatatlan tudat vagyok. Része vagyok az egyetlen, mindent átfogó
tudatnak. Mindig is voltam, mindig is leszek, mert VAGYOK! Az egységből jövök,
és a sokságon át úton vagyok vissza az egységbe.
Miután felismertem, ki vagyok, természetesen
fel kell tennem a kérdést: „Miért
vagyokő" „Miért vagyok olyan, amilyen vagyokő" „Miért vagyok
ittő" „Mi a feladatom, és hogyan teljesítem ezt a feladatotő" „Milyen
utak vannak, és mi a célő"
Valamikor rátalálok magamban a válaszra: „Ember, ismerd meg önmagad, és
megismered Istent!"
Ebből a válaszból felismerem magát a feladatot is: „Légy önmagad!" Ez pedig azt jelenti, hogy a régi túlhaladott
viselkedésmintákat tudatosítom és megszüntetem, ezzel egyidejőleg új
viselkedésmintákat hozok létre, és ezeket szokássá teszem. Míg korábban
ítéltem és elítéltem, most önmagamnak is, másoknak is megbocsátok. Szabaddá
válok, és elengedem mindazt, ami már valójában nem tartozik hozzám.
És újabb kérdések merülnek fel.
Milyennek kellene lennemő Milyennek teremtettemő Milyen gyengéim vannakő Hogyan
tudom gyengéimet legjobban leküzdeniő Milyen erősségeim vannakő Hogyan tudom
őket a legjobban az egész hasznára szolgálatba állítaniő Először ugyanis
szolgálnom kell ahhoz, hogy a jutalmam megkapjam.
Mihez ragaszkodom még, mit kellene elengednemő Mi
akadályoz meg abban, hogy valóban önmagam legyekő Szokáső Meggondolatlanságő
Félelemő Hiányos motivációő Tudatlanságő Hogyan tudom felgyorsítani szellemi
fejlődésemető Hogyan tudom felvenni a kapcsolatot a mindent átfogó tudattal,
Istennelő
Isten kegyelme állandó esőként hullik a világra. A
legtöbb ember azonban nem részesül ebben a kegyelemben, hiszen tudata még csak
lefelé nyitott, az anyag felé. Így
aztán az embernek legelőbb is meg kell nyitnia tudatát a felső világok felé,
hogy Isten kegyelmében részesülhessen. Második feladata pedig, hogy tudatát
állandóan tágítsa, ekképpen egyre több és több kegyelmet fogadhasson be.
Az ember kettős természete
Mindannyiunkban kétféle természet lakozik: Káiné és Ábelé. Káin az ember
önös része, amely birtokvágyó, és újra meg újra megpróbál hatalmába keríteni
valamit, vagy akaratát másokra rákényszeríteni. Káin, akinek neve birtoklást
jelent, uralkodni akar rajtunk, birtokolni akar bennünket, felül akar kerekedni
rajtunk.
Ábel az ember szellemi része, az ember igazi
természete, az, amilyennek lenni készült. Neve annyit jelent: lélegzet. Örökké
harmóniára törekszik, kiegyenlítésre, a meglévő állapotok javítására, és
mindenben a jót kívánja életre kelteni. Az embernek ez a valódi szellemi természete, amely csendben, feltőnés
nélkül igyekszik tenni a jót.
A
bibliai történet szerint Káin megöli testvérét, Ábelt. Az ember alantas természete
diadalmaskodik a szellemember felett. Ábelt azonban valójában nem lehet
megölni, hiszen ő a mi igaz, valós természetünk, a bennünk, valamennyiünkben
ott lakozó halhatatlan istenember.
Akivel azonban mi azonosítjuk
magunkat, az rajtunk keresztül mőködik, betegségeket, sorscsapásokat és
szenvedést vagy pedig egészséget, harmóniát és boldogságot hoz létre.
A mi kezünkben van a döntés, hogy kinek adjuk oda a gyeplőt, ki hat
rajtunk keresztül. Életünk minden
pillanatában jogunk van a választáshoz, ahhoz, hogy újabb döntést hozzunk.
Embernek lenni annyit jelent, mint az eget a földdel összekötni. A
szellemnek és a léleknek csupán a testben adatik meg az a lehetőség, hogy
találkozzanak egymással, hiszen szemben álló erőkről van szó. A szellem
koncentráltan az egység felé törekszik, míg a lélek ki akarja terjeszteni
magát, mindent átfogóvá akar válni, és ekként elérni az egységet. A szellem
célja az önvaló, az egység. A lélek célja a te, a kapcsolat. Az anyag célja
pedig a mi, az együtt.
Az ember erőtér a két pólus között, a szellem és az anyag között. Ám ez az erőtér a két
pólussal együtt létezik. Mihelyt az egyik pólus megszőnik, megszőnik az
erőtér is. Nagyon sok jó ember, aki már elindult az önmaga megtalálásához
vezető belső úton, panaszkodik arról, hogy fogyóban az ereje. Ez mindig annak a
jele, hogy a harmónia valahol megtört, hogy az egyik oldal túlságosan
hangsúlyossá vált.
Meg kell tehát ismernünk feladatunkat, elfogadnunk és
beteljesítenünk, de nem azért, hogy karmánkat kiegyenlítsük vagy az égben egy
jobb helyet szerezzünk magunknak, hanem azért, hogy feladatunk szeretetteljes
betöltésével az Egész javát szolgáljuk. Ha csupán kifinomult egoizmusból
tevékenykedünk, nem vagyunk többek szellemi napszámosoknál. Ám ha szeretetből
végezzük dolgunkat, mi leszünk maga az út.
Az élet egy játék, s amíg élek, együtt kell
játszanom. Magam döntöm el, hogy játékosként avagy bábként akarok részt venni e
játékban.
Az élet értelme az, hogy az ember felfedezőútra
indul, az élet kalandját tudatosan megéli, és valóban élvezi, hiszen az
életjáték az én örömömre jött létre.
Az élet értelme továbbá, hogy felfedezzem: egyszeri és
megismételhetetlen vagyok, és a magam egészen különleges és egyedülálló módján
járulok hozzá az élet egészéhez.
Hogy igazi
feladatomat felismerjem és elvégezzem.
Hogy „az
élet üzeneteit" felismerjem, és annak megfelelően éljek. Mindaz, ami velem
történik, csupán „az élet kínálata".
Hogy
felismerjem: valamennyi probléma csupán az élet által állított feladat, amely
egyben ajándékot is rejt magában - egy felismerést. A probléma csupán a
csomagolás, a felismerés az ajándék.
Hogy
felismerjem: a győzelem vagy a veszteség mind-egy.
Hogy
felismerjem: a hely, ahol állok, az egyetlen létező lehetséges és helyes, és
töltsem be a pillanatot.
Az élet tanulást jelent.
Hogy megtanuljam a gondolat ellenállhatatlan hatalmát
felelősségteljesen használni.
Az élet értelme az, hogy szeressünk és éljünk!
Nyíltan és készen arra, hogy önmagunk legyünk.
Az életem értelme percről percre változik, hiszen éppoly áradó és tovafolyó, mint az élet és
az én Igaz Valóm. Ha valóban tudatosan önmagam vagyok, azt élem, amit e
pillanatban tennem kell, azaz beteljesítem a pillanatot, akkor összhangban élek
önmagammal és az élettel.
Akkor beteljesítem, megvalósítom az élet értelmét: a felismerést, a megszabadulást, a transzformációt,
a fejlődést, a figyelmességet, a tudatosságot, a szeretetet, az életet, azt,
hogy önmagam vagyok!
Az élet értelme, hogy elhivatottságom szerint éljek: én magam hívom el magam
önmagamhoz. Létfeladatom, hogy önmagam legyek.
Az élet értelme tehát az, hogy beteljesült életet éljünk, amely során önmagunkat
beteljesítjük, önmagunk teljességében élünk.
Az élet értelme a felelősségvállalás. Önmagamnak tartozom felelősséggel azért, hogy
önmagam legyek.
Az élet értelme az egész-ség: hogy úgy legyek tökéletes, ahogy most vagyok, hogy
egészségemben legyek egészséges létem „centrumában". Életem értelme az
önmagamra találás, az önfelismerés, az önbizalom, az önmegvalósítás, az
önuralom és önmagam megértése.
Az élet értelme szellemi örökségem átvétele, azaz eredetem felismerése és
felébresztése.
Igaz Valóm az isteni szikra. Isten azt mondotta: „ÉN
VAGYOK, AKI VAGYOK" (Kiv. 3,14). Én vagyok, tehát Isten egy része vagyok.
Isten ugyanis nem más, mint maga az élet, ami pedig az én Igaz VALÓM.
Ez azonban kötelezettséget és
felelősséget is hárít rám, hogy az legyek, aki vagyok: életem bölcs istene.
Isteninek lenni, önmagam lenni annyi, mint teremtő lenni: kreativitást,
megújulást jelent, azaz minden pillanatban „új" lenni.
Tanulni annyit jelent, mint
felfedezni, hogy az ember legbelül már mindent tud, és megélni, amit
felfedezett.
Az élet értelme tapasztalatokat
győjteni, mely tapasztalatokból felismerések lesznek - ez az egyetlen, amit
életemből magammal vihetek.
Az a feladatom, hogy amit megtanultam,
azt megéljem. Nem holt tudást kell győjtögetni, hanem tudatomat tágítani, egyre
szélesebbé és szélesebbé, mígnem mindent átfogóvá válok. Az ember spirituális,
mentális, emocionális és fizikai természetét egyetlen harmonikus egységgé kell
összeolvasztanom, és ebből az egységből kiindulva cselekednem a Teremtéssel
összhangban.
Az élet értelméhez tartozik az is,
hogy tanuljak, hogy taníthassak, és ezáltal a hozzám közel állóknak segítségére
legyek.
A sors nem más,
mint ilyen-létem tükörképe. Mindenki azt kapja a sorstól, amit ő maga
előidézett. Teljesen mindegy azonban, hogy mit hoz elém a sors, hiszen minden
az én tanulásomat szolgálja, minden segítségemre van, minden engem szolgál.
Bármely percben megszabadulhatok a sors őrlő kerekétől, mihelyt elengedem saját
akaratomat: „...legyen meg az akaratod..." (Máté 6,10).
Életem értelme az, hogy Igaz Valóm
tökéletességét egyre tökéletesebb formában juttassam kifejezésre.
Az a rendeltetésünk, hogy olyan
tökéletesek legyünk, mint amilyen tökéletes a mi mennyei Atyánk. Az a
feladatom, hogy jólétet, egészséget, boldogságot és harmóniát teremtsek
mindenki számára, és felelősséget vállaljak mindenért. Az a feladatom, hogy
életemet mestermővé tegyem.
Hogyan ismerem fel
életem értelmétő
Meghatározott céllal és feladattal születtem a
Földre. Beteljesülést csak akkor érhetek el, ha életfeladatomat felismerem,
elfogadom, és eleget teszek neki.
Életem értelmét úgy ismerhetem fel, ha a következő
kérdéseket megválaszolom:
• Hová állított engem az élet és miértő
•
Milyen korszakba születtem bele és miértő
•
Mely országba születtem és miértő
• Milyen családba születtem és miértő
• Milyen barátokkal hozott össze az élető
• Milyen körülmények között élek és miértő
• Milyen körülmények között kellene élnemő
• Mit tegyek, hogy ezt elérjemő
• Milyen krízisek - nehézségek közé sodort az élető
• Hogyan „korrepetál" engem a sors: tanítások,
betegségek, szenvedés, sorscsapáső
• Mi az igazi problémámő
Mit akar általa megteremteni az élető
Mi az értelmeő
• Milyen felismerésekre jutottam általaő
• Milyen következtetéseket
vontam le belőleő
Milyen következtetéseket
kellene levonnomő
• Hogyan tudom a
pillanatot értelmesen betölteniő Hogy legyőzzem múltamő
Hogy optimálisan megformáljam a jelentő
Hogy a jövőben a „kívánt
végállapotot" elérjemő
• Mi az álmomő
Milyen szerepet játszanék el szívesen az
életbenő
Milyen helyzetben érezném magam
legjobbanő
• Milyen a „kívánság-önéletrajzom"ő
• Mit kell tennem, hogy életemből
mestermő legyenő
Mit
tenne egy mester - Buddha, Jézus - az én helyzetembenő
• Tulajdonképpen mi akadályoz meg abban,
hogy ugyanezt tegyemő
Mikor állok készen arra, hogy azt tegyem, ami
szükségeső
Fejlődni
csak akkor tud az ember, ha valamely cél felé tart.
Probléma esetén ez a megoldás. Kívánság esetén ez a
beteljesülés. Az élet esetében ez az élet értelme!
Mi az én igazi hivatásomő
Meghatározott
szándékkal születtem erre a világra. Beteljesülést csak akkor találok, ha
elhivatottságomat felismerem, elfogadom és elvégzem. A hivatásnak
olyasvalaminek kellene lennie, amiért az ember él, nem pedig amiből él!
Senki nem végezheti eredményesen hivatását, ha nem
szereti a munkáját, ha a hivatás és az elhivatottság nem egy és ugyanaz, ha nem
az önmegvalósítást szolgálja és nem közhasznú.
Aki a szellemi útra lép, annak elsősorban birtokba
kell vennie és értelmesen fel kell használnia mindazt, amit már elért. Első
lépésként a következő kérdéseket kell feltennie magának:
• Miben vagyok különösen jóő
Milyen képességekkel, tehetséggel és erőkkel
rendelkezemő
Ahol az adottságom, ott a feladatom.
• Mi szerez nekem
különösen nagy örömető
Mi a hobbimő
Mi a kívánságomő
Mit szeretnék egész nap csinálniő Mi lelkesítő
• Milyen végzettségem vanő
Milyen végzettséget kellene még megszereznemő
Milyen kríziseket, nehézségeket, leckéket rótt ki rám
az élető
Melyek azok a nézetek, melyek korlátoznak és
melyektől meg kellene szabadulnomő
• Milyen lehetőségeket
kínál az élet, hogy ezt megtegyemő
Melyeket kínált eddig - ebben a pillanatban - a
jövőbenő
•
Hová állított az élető
Hogyan tudnék ezen a helyen még jobban helytállniő
Mit kellene tanulnom vagy elfelejtenemő
• Ha újra kezdeném az
életem, mit tennék máskéntő
• Mi a vágyálmomő Mestermő-e az életemő
• Milyen következtetéseket lehet ebből
levonniő Hasonló helyzetben lévő legjobb barátomnak mit tanácsolnékő
• Mi akadályoz meg valójában abban, hogy
ezt tegyemő
Mikor
állok készen, hogy megtegyem, ami szükségeső
Tedd magad életed királyává!
Játszd el életed főszerepét!!1
Életed
egyszerő és egyedülálló dallam, melyet te magad játszol az élet hangszerén.
Anyád, apád, testvéreid és barátaid valamennyien saját dallamukat próbálják
eljátszani a te életed hangszerén. Ám ez a te életed, amiért te vagy felelős.
Teljesen mindegy, milyen dallamot játszol vagy engedsz játszani rajta, a
következményeket egyedül és kizárólag te viseled.
Fogj hát hozzá, hogy meghatározd életed egyszeri és
megismételhetetlen dallamát. Ha egyszer netán hamis hangot ütsz meg, gondolj
arra, hogy egyetlen ember sincs, aki hibátlanul játszana. Ám tanulj a hibádból,
hogy dallamod egyre tisztábban csengjen, az a dallam, amely neked egészséget,
szeretetet, harmóniát és örömet szerez.
A harmónia törvénye
Ez a rendkívül fontos törvény gondoskodik arról, hogy
a különféle hatásokat kiegyenlítse, és ezáltal a harmónia mindig megmaradjon,
vagy legalábbis gyorsan visszaálljon. Ebből vezethető le az összes többi
szellemi törvény - valamennyi benne foglaltatik. A harmónia törvénye arról is
gondoskodik, hogy a szellemi törvények különféle hatásai végül ismét
harmóniához vezessenek.
„Az egyik feltételezi a másikat":
ahol sok a fény, ott sok az árnyék is, vagy: aki elvesz, attól elvétetik, és
aki ad, annak adatik. Itt is különbséget kell tehát tenni aközött, hogy adok-e
avagy kapok!
Fontos: A duál - párnál nem az a duál - pár, aki pont az
ellentétem, hanem az, aki kiegészít engem, és én kiegészítem őt!
Az
önzetlen szeretet pedig türelmes, semmit nem elvenni akar, várni tud,
ha
kell egy (vagy több) életen át
szerelmesét lelkében hordozva, ha azt látja,
azzal
egybekelni nem tud a mában. Az önzetlen szeretet által az ember még
arra
is képes, hogy elviselje azt, ha a szeretet lény helyette másik embert
választ
társának. S ha csakugyan szereti, mellette lélekben, szellemben
akkor
is kitart.
„Amikor
képes vagy önmagad kedvesen és türelmesen elfogadni és
szeretni,
akkor könnyebb lesz másokat feltétel nélkül szeretned.” ( Annie Kirkwood )
A polaritás törvénye
Ez a törvény azt jelenti, hogy minden létezőnek két
pólusa van ugyan, valójában azonban
minden egy. Minden látszólag ellentétes, lényegét tekintve azonos, csak
kifejeződési fokát tekintve különböző. Boldogság és boldogtalanság, szeretet és
győlölet valójában ugyanannak a dolognak a két oldala. Ezen a világon minden
jelenségnek két oldala van. Ám a kettő között egy és ugyanazon tartomány
húzódik meg.
Mihelyt ezt
belátjuk, mihelyt felismerjük a két pólus közötti egyet, a látszólagos dualitás
megszőnik, s mi újra összhangban vagyunk önmagunkkal, az élettel, az egész
teremtéssel.
Mindezt könnyen felismerhetjük, ha
tudatunkat a hideg-forró ellentétpárra irányítjuk. Minthogy az ellentétek
igaz természetük szerint egyek és ugyanazok, bármely pillanatban átfordíthatjuk
őket önmaguk ellentétpárjába. A győlölet így fordítható át például szeretetbe. Nem
kell mást tennem, csupán álláspontomat megváltoztatnom, s a dolgok
megváltoznak. A félelmet bátorsággá alakíthatom, a sötétséget fénnyé. Tudatom
rezgésének megváltoztatásával „álláspontomat" változtatom meg. Szellemi
technikák alkalmazásával segítséget tudok nyújtani embertársamnak, hogy
gyengéjét erősségévé változtassa, éspedig oly módon, hogy tudata rezgését
megemelje, mert a pozitív pólus mindig magasabb rezgésszámú. Tudatunk
rezgésszintjének emelésével azonban nem csupán magunkat változtatjuk, hanem
egész életünket is, hiszen a rezonancia törvény értelmében más eseményeket,
személyeket és életkörülményeket vonzunk magunkhoz.
A gondolkodás törvénye
Minden egyes gondolat megváltoztatja sorsunkat, sikert vagy
sikertelenséget, betegséget vagy egészséget, szenvedést vagy örömet von maga
után. Meg kell hát tanulnunk, hogy a
lehető legoptimálisabban használjuk gondolkodásunkat. A legfontosabb az igazi
pozitív gondolkodás; felismerni, hogy mindaz, ami velem történik, valójában jó
nekem, mert szükségessé vált számomra, és segítségemre van. Ezért ajánlatos
minden életfeladatot elvállalni és elvégezni, különben a sors kénytelen
megismételni a leckét egészen addig, míg a feladatot meg nem oldom.
A szellemi technikákat éppúgy meg kell tanulnunk, mint ahogy megtanultunk járni, enni, kerékpározni,
úszni vagy akár beszélni. Az életben az az ember halad a legbiztosabban előre,
aki a legjobban felkészült arra, hogy erejét optimálisan használja fel,
lehetőségeit pedig tökéletesen kiaknázza.
Életkörülményeinket gondolataink által teremtjük meg. Mi gondoljuk ezeket a gondolatokat, amelyek
cselekedeteket vonnak maguk után, melyek aztán egész életünkre hatással vannak
- megteremtik a mi valóságunkat. Legtöbb gondolatunk tudattalan, ám ezek a
tudattalan gondolatok, melyek például a gyermekkorban születtek, éppoly
hatékonyan mőködnek, mint például mások véleménye, megállapítása, ítélete,
melyet nap mint nap hallunk, és tudattalanul befogadunk. Ugyanígy hatnak azok a
szólások is, melyeket mi magunk nap mint nap használunk:
„Nem hiszem, hogy ebből lesz valami."
„A pénz nem ismer barátságot."
„Ez soha nem fog sikerülni nekem."
„Ma megint teljesen kivagyok."
Ezeknek a mondatoknak folytonos ismétlésével meggyőzzük tudatalattinkat
arról, hogy ezek az állítások igazak, és a tudatalattink ennek megfelelően fog
viselkedni.
A bölcs és a bolond között az a különbség, hogy a
bölcs uralja gondolatait, míg a bolondot a gondolatai uralják.
Azok a gondolatok, melyektől nem tudunk szabadulni, a
végzetünkké válnak!!!
A legtöbb ember azért nem tudja vágyait megvalósítani, mert nem tud
uralkodni gondolatain. Szétszórja
őket, ahelyett hogy egyetlen célra koncentrálna, és így érné el mindazt, amit
csak gondolni vagy hinni képes. Inkább csodában reménykedik: a beteg orvosi
segítségben vagy egy csodagyógyszerben, s ha ez nem segít, akkor egy
hipnotizőrben vagy szellemgyógyászban, aki minden különösebb gond nélkül
azonnal meggyógyítja - hogy utána tovább folytassa helytelen életmódját.
A szegény gyorsan akar meggazdagodni, legszívesebben egy lottófőnyeremény segítségével,
ahol csekély befektetéssel nagy eredményt lehet elérni. Az egyedülálló meg
akarja találni ideális partnerét a sors kegye által, anélkül hogy megkérdezné,
vajon ő ideális partner-e a társa számára.
A legritkább esetben kérdezzük meg magunktól: miért
is kerültünk ilyen körülmények közé, mivel idéztük elő, és hogyan tudunk magunk
segíteni rajtaő Hogyan tudna egészségesebben élni vagy egyéni teljesítményeit
növelni, hogyan lehet belőle ideális partner, aki automatikusan „a
megfelelő" társat vonzza magáhoző Ajándékokat szeretnénk kapni, s közben
elfelejtjük, hogy az ember csak azt arathatja le, amit elvetett.
Mit jelent a pozitív
gondolkodáső
Mindaz,
ami körülvesz bennünket, materializált elképzelés, megvalósított gondolatkép.
Előbb ki kell gondolnom valamit, s az csak azutáni valósulhat meg. Az anyag nem
más, mint az energia különféle megjelenési formája. A gondolatok energiát
mozgatnak és formálnak. Az energiamegmaradás törvénye értelmében energia nem
vész el, csak megjelenési formáját változtatja, átalakul.
Minden gondolat egy teremtés, amelynek meg kell
valósulnia. Életkörülményeim létemet tükrözik, változtatni csak akkor tudok
rajtuk, ha magam is megváltozom.
A pozitív gondolkodás tehát azt jelenti, hogy
felismerem: minden, ami van, engem szolgál és nekem segít még akkor is, ha
kifejezetten kellemetlen vagy fájdalmas. Ennélfogva minden jó, úgynevezett negatív nem is létezik, csupán olyan
kellemetlen jóról beszélhetünk, amelynek bekövetkeztét én tettem szükségessé.
A
pozitív gondolkodáshoz hozzátartozik a rendszeres lelki higiénia is, ami azt
jelenti, hogy reggelente mentálisan felkészítem magam a napra, és napközben
újra meg újra rákapcsolódom az egyetlen tudatra, este pedig ellenőrzöm,
mennyire sikerült saját mértékemhez tartanom magam, és mentálisan újraélni, mit
nem sikerült még optimálisan megoldanom. Ekképpen azonnal megtisztogatok minden
gondolatenergiát, mielőtt még sorscsapásként megvalósulhatna.
A sikertelenség mindig csak közbülső eredmény a
végleges sikerhez vezető úton.
Bármit gondoljon is egy teremtő a hit bizonyosságával,
annak meg kell valósulnia. Mindazt, amit elgondolok, el is tudom érni.
Tudatom gyengesége, hogy egyidejőleg mindig csak egy
gondolatot tudok kigondolni. Ha a helyes, a megfelelő gondolatot gondolom, és
azt megtartom, annak igazán nagy ereje lesz.
Ha a tudatunkban felmerülő gondolat - legyen
az akár kívánság, elképzelés vagy cél - rögzül a tudatban, és újra meg újra
aktiválódik, hasonló vagy azonos erőket fog magához vonzani, és
gondolatkomplexummá sőrősödik. Másfajta gondolatok átformálódnak vagy
kilökődnek.
Visszatekintve életünk eddigi eseményeire, láthatjuk,
hogy valamennyi kívánságunk megvalósult, mely kellő ideig foglalkoztatta
tudatunkat. Ez sajnos negatív vágyainkra is igaz. A félelem, az aggodalom stb.
pontosan azt vonzza magához, amitől fél az ember, hiszen ilyenkor tudatunkat a
félelmeinkkel és gondjainkkal foglalkozó gondolatok töltik meg. A félelemérzet
gondoskodik arról, hogy ez a gondolat újra meg újra aktiválódjon.
Ilyen esetben is csak a gondolati fegyelem és a
rendszeres lelki higiénia segít, amely során a nemkívánatos gondolatokat
azonnal kellemes gondolatokká transzformáljuk, még mielőtt sorscsapásként
manifesztálódhatnának.
A vágyak megfogalmazása és a pozitív gondolkodás között a döntő
különbség az, hogy az előbbi esetében akarunk valamit, az utóbbi
esetében pedig hiszünk valamit!
A vágyak megfogalmazása akarati kérdés, amely mögött nincsen hit. A hit pedig
nem más, mint a belső bizonyosság, hogy amit kívánok, az meg is valósulhat. A
belső tartás teszi az embert igazán pozitív gondolkodásúvá akkor is, sőt
különösen akkor, ha az életben nehézségek adódnak, hiszen felismeri bennük a
feladatot és a lehetőségeket, melyeket az élet kínál neki.
Hét
lépés a pozitív gondolkodástól a pozitív életig
1. Pozitív gondolkodás
Felismerni,
hogy minden jól van, ahogy van, mert minden engem szolgál és nekem nyújt
segítséget. Figyelmesen és kitartóan végigmenni az életúton. Teljes bizalommal,
jó humorral, oldottan tenni, amit tenni kell. Hálatelt szívvel felismerni a
látszat mögötti valóságot, és biztonságban élni a lét teljességében.
2. Pozitív érzés
Nyíltan
és őszintén olyannak elfogadni az embereket, amilyennek megismertük őket.
Bizalommal viseltetni érzéseink iránt, és ismerni értékeinket, a teljességben
élni. Az életet csak szemlélni, de nem ítélni, nagy szeretettel hagyni, hogy az
történjen, aminek meg kell történnie.
3. Pozitív akarat
Akarnunk
kell tanulni és megérteni, megbocsátani és helyesen cselekedni. Azt kell
akarnunk, amit tennünk kell! Meg kell hallanunk, mit akar az élet, és saját
akaratunkat el kell engedni, és hagyni, hogy az ő akarata beteljesüljön!
4. Pozitív beszéd
Meg
kell tanulnunk, hogyan fejezzük ki magunkat világosan, és véget kell vetnünk a
szavak inflálódásának. Meg kell tanulni, hogy kéretlenül senkinek ne adjunk
tanácsot, és hallgatni is meg kell tanulni. Szavaink és cselekedeteink legyenek
őszinték, bátorítsunk és vigasztaljunk, mondjunk köszönetet és áldást.
5. Pozitív cselekvés
Megfontoltan,
jó érzékkel és körültekintően cselekedjünk. Legyünk szeretetteljesek,
konstruktívak és segítőkészek. Legyünk tekintettel másokra, legyünk
megbízhatóak és állhatatosak, függetlenül mások elvárásától. Legyünk
felelősségteljesek és öntudatosak mindenben, amit teszünk. Tanuljunk meg adni
és kapni, és a „belső vezetőre" hallgatva a megfelelő pillanatban azt
tenni, amit kell. Tudatosan és mértékkel a legmegfelelőbbet fogyasztani.
Örömmel és szabadon elfogadni és méltányolni mások szabadságát.
6. Pozitív tudat
Az
igazság és a valóság felismerésével éljünk önzetlen, harmonikus életet.
Rendszeresen vonuljunk vissza magányunkba, és szakítsunk időt az imára és a
meditációra. Egész létünket irányítsuk a Legmagasabb felé. Ismerjük fel a
pillanatnyi helyzetet, és éljünk értelmes életet.
7. Pozitív élet
A
szellemi törvények figyelembevételével gondtalanul és higgadtan éljük az
életünket, azzal a felismeréssel, hogy minden mind-egy. Ápoljuk harmonikus
kapcsolatainkat, és örüljünk a legkisebb dolognak is. Örüljünk, hogy élünk, de
legyünk készen bármely pillanatban a távozásra. Ameddig itt tartózkodunk, addig
éljünk tisztességes, mintaszerő, egészséges életet. Egész létünket irányítsuk a
Legmagasabb felé, ismerjük fel Istent mindenben, és minden pillanatot tudatosan
és hálatelt szívvel éljünk meg.
Tudatának megnyitásával és irányításával mindenki maga határozza meg azt
a szintet, ahol él. Mindenki maga határozza meg önmaga értékét, és annyi
tiszteletet kap, amennyit önmagának megad.
Az okos a saját hibáiból tanul, a bölcs mások
hibáiból, a bolond viszont sem egyikből sem másikból.
Ha tehát képességeink szinte korlátlan lehetőségét
optimálisan fel akarjuk használni, mindenekelőtt
ajánlatos „gondolatkúrát, mentális diétát" tartani. Mindössze annyit kell
tennünk, hogy négy héten keresztül lehetőleg csak pozitív gondolatokat
fogalmazzunk meg, pozitív módon nyilatkozzunk meg, érezzünk és
cselekedjünk, keressük pozitív kisugárzású emberek társaságát, legyünk minél
többet ilyen környezetben, engedjük, hogy pozitív szokásaink alakuljanak ki, és
ezek megerősödjenek, keltsünk életre magunkban pozitív érzéseket, lehetőleg
pozitív dolgokról olvassunk, és pozitív dolgokat nézzünk. Ezzel egy időben
próbáljuk meg félelmünket, a stresszt, a bőntudatot, az aggodalmat, a kétséget,
a haragot, az önsajnálatot és mindenfajta izgatottságot lehetőleg azonnal
átalakítani. Hasonlóképpen törekedjünk arra is, hogy a betegségekre, a szegénységre
vagy akár a véletlenre vonatkozó gondolatainkat azonnal tudatosítsuk és
feloldjuk.
Reggel és este végezzünk alapos „lelki higiéniás
gyakorlatot”, napközben pedig találjunk alkalmat és időt az elcsendesedésre.
Valahányszor látogatónk érkezik, vagy megszólal a telefon, koncentráljuk
tudatunkat, azaz tudatosítsuk magunkban, kik is vagyunk valójában, és ezzel az
„élesre állított” tudattal cselekedjünk. Próbáljuk meg ezt a „kúrát”
fegyelmezetten négy héten át folytatni. Az eredmény meg fogja győzni önt a
lelki higiéniás kúra helyességéről, s ez végül szokássá válik majd.
Tanulja meg, hogy olyan gondolatokra gondoljon,
melyeknek következményét szívesen látja megvalósulni életében. A láthatatlan
ugyanis nem azt jelenti, hogy egyben
hatástalan is!
A lelki higiénia elmélete és gyakorlata
A szellemi-lelki területeken ugyanúgy
megtaláljuk a „fertőző betegségeket” és „járványokat", melyek újból
és újból felütik fejüket, és egyre szélesebb körben terjednek, ha a rendszeres
lelki higiénia gyakorlásával meg nem előzzük. A szokássá vált lelki higiénia
hozzásegít bennünket ahhoz, hogy valóban egészséges szellemi-lelki életet
élhessünk.
A szellemi-lelki fertőzések között meg kell
említenünk a haragot, a félelmet, a stresszt, az aggodalmat, a győlöletet; a
bőntudatot, az agressziót. Egyikkel-másikkal vagy akár ezek kombinációjával
valamennyien újra meg újra megfertőződünk, s ez ellen csak a rendszeres lelki
higiénia nyújt segítséget.
Ennek egyik legfontosabb eleme az esti „mentális
újraátélés", amely során valamennyi fertőzött energiát feloldjuk, és a
negatívot pozitívvá formáljuk át, mielőtt kárt okozhatnának bennünk. További fontos eleme a lelki higiéniának az is, hogy
minden embert a legnagyobb jóindulattal, sőt szeretettel el tudjunk fogadni
olyannak, amilyen. A szellemi-lelki fertőzéseket csak akkor tudjuk
végérvényesen kiiktatni életünkből, ha a lelki higiénia rendszeres gyakorlattá
válik. Ennek eredményeképpen harmonikus lélekkel és rendíthetetlen nyugalommal
élhetjük életünket.
Gondolkodni nagyszerő dolog, és meg kell tanulnunk helyesen élni vele, ám
soha ne feledjük, hogy a gondolkodás mindig csupán pótlék: a leglényegesebbet,
a bölcsességet és a szeretetet helyettesíti
Meditáció
A meditáció jól bevált út önmagunkhoz.
Különböző meditációs technikák léteznek:
Képszerő megjelenítés
Irányított álomutazás
Vizuális gyakorlatok
Dinamikus meditáció
figyelem meditáció
tai chi
zen
jóga
meditatív légzés stb…..
A meditáció a létezés észlelése. A meditáció szeretetteljes kapcsolat az
egész teremtéssel, út a lét középpontjába, gyakorlása közben mindent
elengedünk, csak a létezés marad.
Alkotórészei:
Korlátlan figyelem és a létező
észlelése
A megfigyelő része annak amit
megfigyel
Mindenre és semmire
koncentrálni
Tudatosan létezni
Komolyan venni a koncentrációt,
de emellett örülni a létezésnek
Minden görcsös igyekezet nélkül könnyedén, és
örömtelin hagyni, hogy
megtörténjenek a dolgok.
A koncentrált nyitottság elvezet önmagunk
központjához, és átemel az értelmen,
amely már nem tud megragadni
Amikor imádkozunk mi szólunk Istenhez, amikor
meditálunk ő szól hozzánk!
A sors mint a
végzet törvénye.
A végzet törvénye arra kényszeríti az embert, hogy
tudatosan felelőséget vállaljon életéért.
A törvény nem dönt csak kimondja: „ ha ezt teszed
akkor ez történik, ha azt teszed akkor az történik. Te vagy a Teremtő, te
döntesz”
Mindenki azt kapja amit okozott. És valahányszor kap valamit, azt maga
okozta!.
A végzett törvénye csupán szembesít minket
cselekedetünk következményeivel.
„Ki mint vet, úgy arat!”
Az ok okozat láncolata nem a születéssel kezdődőik,
és nem a halállal ér véget. Nem fehér lappal születünk, hanem hozzunk magunkkal
összegyőjtött sorsunkat, jellemünket. Isten nem jutalmazza meg a jót, és nem
bünteti meg a bőnöst – a bőn kizárólag a bőnt bünteti.
Ha eltérünk a harmóniától és bőnbe esünk, akkor ezt
mi okoztuk magunknak, és mi bőnhődünk érte.
Különbséget kell tenni a végzet és a rendeltetés
között.
Az ember rendeltetése az, hogy igaz valójának tökéletességét egyre
tökéletesebb formában kifejezésre juttassa.
Legyetek hát tökéletesek, amint a mennyei Atyátok
Azt, hogy ezt milyen úton érjük el, az a szabad választásunk
és egyben a végzetünk is!. Fejlődésünket megfelelő gondolkodás móddal
elősegíthetjük, de nem megfelelővel le is állíthatjuk, rendeltetésünknek
azonban mindenképpen eleget kell tennünk!
Gondolataink és cselekedeteink által előidézett okok
pontról pontra bevésődnek lelkünkbe. Itt vezetik a mi karmikus számlánkat, amit
egyik inkarnációból a másikba magunkkal viszünk. Ezen éltünk éretlen magjai
következő életünk talaján gyökeret eresztenek, és gyümölcsöt hoznak. Teljesen értelmetlen hát megfutamodnunk valamely nehéz helyzet elől, hiszen ezzel a
szituációval mindaddig konfrontálódni fogunk, míg meg nem oldjuk.
Az „örökletes bőn” azt jelenti, hogy minden
inkarnációval saját örökünkbe lépünk. Így
ismerjük fel a következő mondásban rejlő igazságot: „senki sem árthat neked,
csat te magad”. Vannak olyan cselekedetek, melyeket a törvények nem büntetnek: kereskedelemnek
álcázott lopás, üzletnek álcázott csalás. Csakhogy bármilyen maszkot választunk
is, az „ok okozat” törvénye érvényes marad.
A természet törvényt kijátszani
nem lehet!
E törvény hatását mindennapi éltünkben is
megfigyelhetjük. Hogy milyen emberek kerülnek elénk, milyen helyzetbe
keveredünk, milyen dolgokat kapunk vagy éppen vesztünk el, mindezek okát a
múltunkban kell keresni. Nincs tehát sem szerencse, sem szenvedés, amire nem szolgáltunk
rá, csak ok van és okozat.
Ilyen lehet egy rossz házasság, vagy a gyerekek a
fejünkre nőnek, elmenekülünk egy mási kapcsolatba, és ugyanazzal a problémával
találjuk magunkat szemben.
Fel kell tudni ismerni, hogy a problémát az élet adta
fel, és meg kell oldani, hogy ne szembesüljünk vele még egyszer. Érdemes
odafigyelni az életünkben ismétlődő feladatokra, eseményekre, gondokra,
problémákra, mert ezek feladatok, amiket meg kell tudni helyesen oldani. Az
élethelyzet nem megváltozhatatlan sorscsapás.
Mások is ránk hozhatják a végzetet. Fel kell tudni
mindig ismerni a helyzetet, és a legjobban cselekedni.
Létezik azonban közös végzet is:
-
minden ember minden
egyes inkarnációjában sorsközösségbe tartozik, ami vonatkozik ugyanúgy a
házastársára éppúgy, mint a nemzetségére, fajára, családjára. Akár autóbalesetről
van szó, akár katasztrófáról, ez a végzet az érintettek rezonancia
törvényének megfelelően vonzzák
magukhoz.
-
Az emberek negatív és
pusztító gondolatformái összegződnek, és háborúként, forradalomként, társadalmi
megmozdulásként, gazdasági válságként, összeomlásként manifisztálódnak, és a
csoportsors is visszahat okozójára, mert a kiegyenlítő igazságosság elől senki
sem menekülhet.
Ugyanez
érvényes bizonyos bőncselekményekre, járványokra, nagy katasztrófákra.
Ebben
rejlik a magyarázata annak, hogy bizonyos emberek csodával határos módon
túlélnek katasztrófákat: jelen vannak ugyan, de nem vesznek részt a
csoportsorsban, mert ehhez a következményhez nem rendelkeznek megfelelő okkal.
Ha
valóban megértettem a sorstörvényt, akkor minden kellemetlenséget, sértést vagy
hálátlanságot hálatelt szívvel fogadok, mert szellemi fejlődésem útján nagyobb
segítséget jelentenek nekem, mint bármilyen baráti dicséret.
A végzet törvény azonban csak addig mőködik az ember
életében, amíg saját akarata szerint cselekszik. Mihelyt inviduális akaratát a teremtés akaratával
egyesíti, és hagyja, hogy ettől kezdve kizárólag a teremtés akarata
érvényesüljön benne, Igaz Valója harmonikusan, tisztán nyilvánul meg, és
megszabadul a végzettől.
Kegyelem
A kegyelem az isteni szellem, amely az emberen keresztül fejti ki
hatását, biztonságosan vezeti, mihelyt erre kéri. Kegyelem, hogy imádkozhatom,
és imádságom mindig meghallgatásra talál, ha engedem, hogy beteljesüljön.
Kegyelem az is, hogy a szellem újra és újra
inkarnálódjék. A kegyelem annyit jelent, mint nyitottnak, és befogadónak lenni,
és Isten mindent átfogó szeretetében részesülhetünk.
A végzet törvénye nem dönthet, ám az isteni
kegyelemhez az is hozzátartozik, hogy bárki bármely pillanatban megszabadulhat
a karmától, mihelyt akaratát egyesíti az isteni akarattal. A végzet törvénye
csak addig vonatkozik rá, míg fel nem adja egóját, ami az elkülönülés
illúziójában él, és ezért önfejően cselekszik.
Mihelyt ez az illúzió nincs meg, nincs meg az ÉN, aki
önfejően cselekszik, a törvény is elveszti a hatását.
Az életben tehát teljes szívemből hálás lehetek
mindenért, hálával tartozom a kegyelmért is, amely lehetővé teszi, hogy az
egoizmusom magam építette poklából és szellemi vakságomból kiszabadulhassak, és
visszatérhessek az Igaz Létem valóságának fényébe.
Beavatás, azaz az
egységbe való beolvadás.
Beavatáskor egy új ember lép egy új életbe.
„Aki meg akarja menteni az életét, elveszíti, aki
azonban értem elveszíti, az megtalálja” (Máté 16.25)
A beavatás a négy elemmel van összhangban.
Földpróba:
be kell bizonyítani, hogy az anyaggal, a pénzzel optimális bánik az ember.
Vízpróba: arra szolgál, hogy az
ember érzelmei áradatában megőrizze józanságát, és szíve nyitva álljon.
Levegőpróba:
ellenőrzi, hogy rendben vannak-e a gondolatok, tudjuk fegyelmezni őket,
tudjuk-e tudatunkat az egyetlen erőre irányítani, kitágítani, felemelni, mígnem
az elszabadul az idő és tér korlátaitól
Tőzpróba:
az akaraterőt fejleszti, és arra kényszeríti, hogy egyesítsük az inviduális
akaratot a központi akarattal. („Atyám, legyen meg a Te akaratod”)
Az élet sok apró beavatásból áll. Beavatások
sorozatából. A beavatott vágyak nélkül boldog, semmit sem vár el, semmit sem
utasít vissza, amit az élet kínál. Minthogy semmit sem birtokol, nem is tud
elveszteni semmit. Mindent elhagyott már, ami kevesebb, mint Isten. Hazatért,
miként a tékozló fiú.
Az Út benned van.
Mindegy, hogy hol vagy
és mit csinálsz, mindig keresed önmagad. Bármit teszel, egy napon meg
fogod találni az UTAT, ami maga az ÉLET. Amint ráléptünk az Útra, kezdődik a
tulajdonképpeni élet. Rajtunk múlik, hogy sok évet várunk még, akár
inkarnációkat, vagy egy olyan életet kezdünk, ami tartalmas és teljes.
„Az emberi élet nagyon rövid,
nincs időnk a tévutakra!”
Mihelyt ráléptél az Útra, mindaz ami eddig a számunkra
fontos volt és elérendő érték, teljesen lényegtelenné válik. Minden megváltozik
körülöttünk gyökeresen.
Életkörülményeinknek mi vagyunk a megteremtői!
Minden a mi örömünkre és fejlődésünkre lett teremtve.
Ha nem évezzük az ÉLETFILMET amiben szereplünk, akkor változtassuk meg a
forgatókönyvet, és játszunk el egy másik szerepet, élvezzük az életjátékot.
Egy szép történet: Dzsaudzsou megkérdezte tanítóját,
Nan-tyuant:
„hogyan
találom meg az igazi utat, és hogyan tudom megtanulniő” A mester így válaszolt:
„ha keresed az utat, soha nem fogod megtalálni. Ha nem keresed az utat, akkor
sem fogod megtalálni. Ha meg akarod tanulni, akkor sem fogod megtanulni. Légy
nyitott és tágas, mint az égbolt, és rajta vagy az úton.
Az igazi út
a mindennapi út”
„Nincs semmi kapu, mégis keresztül tudok menni rajta.
Keresztül tudok menni rajta, és mégsem megyek.
Nem megyek, és mégis előre haladok.
Előrehaladok, és mégis saját magam központjában
maradok.
Saját magam központjában maradok, és mégis mindenben
benne vagyok.
Mindenben benne vagyok, és mégis egy vagyok!!!”
A szellemi törvények a legtöbb ember előtt ismeretlenek ugyan, de ez nem
azt jelenti, hogy nem is hatnak! Valójában, függetlenül attól, hogy hiszek
benne vagy nem, mőködnek.
A szellemi törvényeket nem tudjuk megváltoztatni, legfeljebb fellázadunk
ellenük. Csakhogy mihelyt önfejően cselekszünk, hatályba lép az OK OKOZAT
törvénye, és cselekedeteink következményével szembesít minket.
Ennek a törvénynek a hatását hívjuk aztán SORSNAK,
VÉGZETNEK.
A szellemi törvényekkel együtt is mőködhetünk. Ez
esetben szolgálnak bennünket, miként mindazok, amik velünk történnek, csak
segítségünkre és szolgálatunkra vannak, bármennyire is kellemetlennek tőnnek
alkalmanként.
Ha megtanuljuk, hogy hogyan kell a szellemi törvényekkel
összhangban élni, akkor a teremtéssel is összhangban leszünk, és magával az
élettel is.
Akkor megtanuljuk, miként lehet a „teremtés könyvében”
olvasni, és egyre tisztábban felismerjük a látszat mögött rejlő valóságot.
Források: Makk István: Az örök fejlődés kozmikus útja
Kurt Tepperwein: A szellemi törvények