Karma
A Karma lényege, hogy minden cselekedetnek (sőt gondolatnak, érzésnek és
akaratnak is) következménye van: jónak jó, rossznak rossz és az ember összes
cselekedeteinek következményeivel előbb, vagy utóbb feltétlenül találkozik,
hogy a következményt átélje, átszenvedje, vagy hogy előnyeit élvezze, ha a
cselekedet történetesen jó volt. Az ember tehát minden cselekedetéért vagy
mulasztásáért felelős és viselnie kell annak következményeit. Ha az ember rájön
cselekedetének hibás voltára és azt jóvá teszi, ezzel feloldotta a vonatkozó
Karmát és megszabadult annak kellemetlen következményeitől. Ez az, amire az
embernek törekednie kellene: hogy "elébe menjen" Karmájának.
A karma nevezhető munkának is, mert a szellemek a „bukáskor”
különböző mélységig jutottak el, és az innen történő felemelkedéshez meg
kellett szüntetniük azokat a kiváltó okokat, ami a mélységekbe történő
„utazást” kiváltotta.
És az a SORSUNK, hogy ezt a kiváltó okot megszüntessük!
Kurt Teperwein nagyon jó összefoglalta az egyik írásában:
„A sors
mint a végzet törvénye.
A végzet törvénye arra
kényszeríti az embert, hogy tudatosan felelőséget vállaljon életéért.
A törvény nem dönt csak
kimondja: „ ha ezt teszed akkor ez történik, ha azt teszed akkor az történik.
Te vagy a Teremtő, te döntesz”
Mindenki
azt kapja amit okozott. És valahányszor kap valamit, azt maga okozta!.
A végzett törvénye csupán
szembesít minket cselekedetünk következményeivel.
„Ki mint vet, úgy arat!”
Az ok okozat láncolata nem a
születéssel kezdődőik, és nem a halállal ér véget. Nem fehér lappal születünk,
hanem hozzunk magunkkal összegyőjtött sorsunkat, jellemünket. Isten nem
jutalmazza meg a jót, és nem bünteti meg a bőnöst – a bőn kizárólag a bőnt
bünteti.
Ha eltérünk a harmóniától és
bőnbe esünk, akkor ezt mi okoztuk magunknak, és mi bőnhődünk érte.
Különbséget kell tenni a
végzet és a rendeltetés között.
Az ember
rendeltetése az, hogy igaz valójának tökéletességét egyre tökéletesebb formában
kifejezésre juttassa.
Legyetek hát tökéletesek,
amint a mennyei Atyátok
Azt, hogy ezt milyen úton érjük
el, az a szabad választásunk és egyben a végzetünk is!. Fejlődésünket megfelelő
gondolkodásmóddal elősegíthetjük, de nem megfelelővel le is állíthatjuk,
rendeltetésünknek azonban mindenképpen eleget kell tennünk!
Gondolataink és cselekedeteink
által előidézett okok pontról pontra bevésődnek lelkünkbe. Itt vezetik a mi
karmikus számlánkat, amit egyik inkarnációból a másikba magunkkal viszünk. Ezen
éltünk éretlen magjai következő életünk talaján gyökeret eresztenek, és
gyümölcsöt hoznak. Teljesen értelmetlen
hát megfutamodnunk valamely nehéz helyzet elől, hiszen ezzel a szituációval
mindaddig konfrontálódni fogunk, míg meg nem oldjuk.
Az „örökletes bőn” azt
jelenti, hogy minden inkarnációval saját örökünkbe lépünk. Így ismerjük fel
a következő mondásban rejlő igazságot: „senki sem árthat neked, csat te magad”.
Vannak olyan cselekedetek, melyeket a törvények nem büntetnek: kereskedelemnek
álcázott lopás, üzletnek álcázott csalás. Csakhogy bármilyen maszkot választunk
is, az „ok okozat” törvénye érvényes marad.
A természettörvényt
kijátszani nem lehet!
E törvény hatását mindennapi
éltünkben is megfigyelhetjük. Hogy milyen emberek kerülnek elénk, milyen
helyzetbe keveredünk, milyen dolgokat kapunk vagy éppen vesztünk el, mindezek
okát a múltunkban kell keresni. Nincs tehát sem szerencse, sem szenvedés, amire
nem szolgáltunk rá, csak ok van és okozat.
Ilyen lehet egy rossz házasság,
vagy a gyerekek a fejünkre nőnek, elmenekülünk egy mási kapcsolatba, és
ugyanazzal a problémával találjuk magunkat szemben.
Fel kell tudni ismerni, hogy a
problémát az élet adta fel, és meg kell oldani, hogy ne szembesüljünk vele még
egyszer. Érdemes odafigyelni az életünkben ismétlődő feladatokra, eseményekre,
gondokra, problémákra, mert ezek feladatok, amiket meg kell tudni helyesen
oldani. Az élethelyzet nem megváltozhatatlan sorscsapás.
Mások is ránk hozhatják a
végzetet. Fel kell tudni mindig ismerni a helyzetet, és a legjobban cselekedni.
Létezik azonban közös végzet
is:
- Minden ember minden egyes
inkarnációjában sorsközösségbe tartozik, ami vonatkozik ugyanúgy a házastársára
éppúgy, mint a nemzetségére, fajára, családjára. Akár autóbalesetről van szó,
akár katasztrófáról, ez a végzet az érintettek rezonancia törvényének megfelelően
vonzzák magukhoz.
- Az emberek negatív és
pusztító gondolatformái összegződnek, és háborúként, forradalomként, társadalmi
megmozdulásként, gazdasági válságként, összeomlásként manifisztálódnak, és a
csoportsors is visszahat okozójára, mert a kiegyenlítő igazságosság elől senki
sem menekülhet.
Ugyanez érvényes bizonyos
bőncselekményekre, járványokra, nagy katasztrófákra.
Ebben rejlik a magyarázata
annak, hogy bizonyos emberek csodával határos módon túlélnek katasztrófákat:
jelen vannak ugyan, de nem vesznek részt a csoportsorsban, mert ehhez a
következményhez nem rendelkeznek megfelelő okkal.
Ha valóban megértettem a
sorstörvényt, akkor minden kellemetlenséget, sértést vagy hálátlanságot hálatelt
szívvel fogadok, mert szellemi fejlődésem útján nagyobb segítséget jelentenek
nekem, mint bármilyen baráti dicséret.
A végzet törvény azonban
csak addig mőködik az ember életében, amíg saját akarata szerint cselekszik.
Mihelyt inviduális akaratát a teremtés akaratával egyesíti, és hagyja, hogy
ettől kezdve kizárólag a teremtés akarata érvényesüljön benne, Igaz Valója
harmonikusan, tisztán nyilvánul meg, és megszabadul a végzettől.
Kegyelem
A
kegyelem az isteni szellem, amely az emberen keresztül fejti ki hatását,
biztonságosan vezeti, mihelyt erre kéri. Kegyelem, hogy imádkozhatom, és
imádságom mindig meghallgatásra talál, ha engedem, hogy beteljesüljön.
Kegyelem az is, hogy a szellem
újra és újra inkarnálódjék. A kegyelem annyit jelent, mint nyitottnak, és
befogadónak lenni, és Isten mindent átfogó szeretetében részesülhetünk.
A végzet törvénye nem dönthet,
ám az isteni kegyelemhez az is hozzátartozik, hogy bárki bármely pillanatban
megszabadulhat a karmától, mihelyt akaratát egyesíti az isteni akarattal. A
végzet törvénye csak addig vonatkozik rá, míg fel nem adja egóját, ami az
elkülönülés illúziójában él, és ezért önfejően cselekszik.
Mihelyt ez az illúzió nincs
meg, nincs meg az ÉN, aki önfejően cselekszik, a törvény is elveszti a hatását.
Az életben tehát teljes
szívemből hálás lehetek mindenért, hálával tartozom a kegyelmért is, amely
lehetővé teszi, hogy az egoizmusom magam építette poklából és szellemi
vakságomból kiszabadulhassak, és visszatérhessek az Igaz Létem valóságának
fényébe.”
Isteni
kegyelem:
A szellemtan segítségével az ember tudja, tisztában van
azzal, hogy minden földi élet, az itt átélt szenvedések és megpróbáltatások
megacélozzák, hogy az átélések és tapasztalások közelebb vigyék az Úrhoz. Az
újból és újból való testetöltések azt szolgálják, hogy a szellem a fejlődés
vonalán állandóan közelítse a célt: Teremtőjét!
Mindennek fejlődnie és tisztulnia kell, ami teremtve van és
elbukott.
Isten jósága felállította az engesztelődési
törvényt, melynek értelmében a teremtmény visszatérhet oda, ahonnan
eltávozott. Ez a visszatérés hosszadalmas és fájdalmas, mert a bukás olyan
mélyre taszította, hogy Isten gyermeke végtelenül sokat szenved ezen a
visszafelé vezető úton, amely olyan hosszú, hogy sokszor megáll és azon
gondolkozik, miért is szenved hát olyan sokat, hiszen Istennek hatalmában
állna, hogy sokkal kevesebb fájdalom árán, sokkal gyorsabban juttassa gyermekét
oda, ahová ő akarja, ahová annak el kell
érkeznie.
De sokkal előbb, mielőtt ezt egyetlen gyermeke
elgondolhatta volna, elgondolta maga az Atya, aki valóban nem akarja
gyermekei vég nélküli szenvedését. Ezért a szigorú törvénnyel egyidejőleg
indította el a kegyelmet is. Azóta ez a kegyelem állandóan árad a kínlódó,
szenvedő, visszafelé botorkáló gyermekre. Ezt azonban nem mindenki érzi, és
nem mindenki érti. Nem mindenki helyezi magát ez alá a kegyelmi áradás alá.
Nagyon sokaknak kell előbb megjárni a törvény útját, s csak ha megtörtek és
megtértek, jutnak a kegyelem áradásának útjába.
Isten mindenkit megtalál az ő kegyelmi sugarával, mert
állandóan és változatlanul küldi szét szeretetét, melegét, erejét,
világosságát. Jézus mégis azt mondja: "Kérjetek és adatik néktek,
keressetek és találtok, zörgessetek és megnyittatik néktek." (Mt.6,7.)
Mert aki keres, aki kér, az előbb kap.
Aki zörget az örökkévalóság kapuján, azt könnyen megtalálja Isten, azt nem kell
már keresni, az maga indul el a visszafelé vezető úton.
A tanítás szerint: abban a nagy isteni fényközpontban néha
Isteni gerjedelmek támadnak, s ilyenkor még nagyobb intenzitással küldi szét
az ő kegyelmi sugarait. Ilyen pillanatokban születnek le azok a nagy
szellemek, akik előbbre viszik egy ilyen bolygónak az életét, mint a Föld.
Egy ilyen Isteni gerjedelem
küldte a földre Jézus Krisztust. Az az idő, amelyben Jézus született, volt a
legnagyobb kegyelmi idő e bolygó számára.
A kereszt egy nagy felkiáltójel. Odakiáltja az embereknek: íme itt van a ti
bőnötök! Keresztre feszíttek minden jóságot, tisztaságot, igazságot. Krisztus
tiszta vére hullott értünk. "A vér a benne lakozó élet által szerez
engesztelést." (III.Móz.17,11.)
Amikor az isteni kegyelem egyik oldalon megkíméli az embert súlyos próbáktól,
másik oldalon megteszi azt, ha alázatossá akarja tenni, hogy azok által
próbálja meg, akiket legjobban szeret. Akiknek sem okuk, sem joguk nem
volna arra, hogy őt bántsák. Fájó szívvel hullat keserő könnyeket a másiknak
szeretetlensége miatt, és nem tudja, hogy a kegyelem nyúlt le hozzá, mert
magasabb fokra akarja emelni. Meg akarja erősíteni állásában.
Ebben az értelemben is igaz, hogy: "...akik Istent szeretik, azoknak
minden javokra van... " (Róm.8,28.)
Minden ember számára, kivétel nélkül, két út nyílik meg. Az egyik út keskeny és
messze-messze a távolban egy nagyon szők kapu látszik, amelyen majd át kell
haladni.
A másik út széles, kényelmes, a végén a tágas kapuval, melyen csak át kell
sétálni.
(Mt.7,13-14.)
"Menjetek be a szoros kapun. Mert tágas az a kapu és széles az az
út, amely a veszedelemre visz és sokan vannak, akik azon járnak.
Mert szoros az a kapu és keskeny az az út, amely az életre visz és kevesen
vannak, akik megtalálják azt." (Mt.7,13-14.)
Előbb-utóbb minden ember meg lesz próbálva az Istenhez vezető úton, vajon át
tudja-e adni magát, az övéit, minden ügyét Istennek. (Milyen szőkületei ezek a
keskeny útnak, vagy éppen a szoros kapu előtt jönnek ezek a próbákő) Ez a
feltétlen bizalomnak, önátadásnak, az alázatos szeretetnek legsúlyosabb
próbája, mert a szellem, különösen az éber szellem, mindig jelen akar lenni,
mindig egy kicsit ő maga akar még, figyel a dolgokra és ellenőrzi őket.
Ahogy ezt nem tudja megtenni már meginog és azt hiszi, nem jól mennek a
dolgok.
Az emberiség történetében három nagy kijelentés történt!
Azokat a kijelentéseket, amelyek az ember értelmi és érzelmi
színvonalát meghaladó magasabb forrásból származnak, egy közös benső egység
teszi szerves egésszé:
bennük Isten küzd az
emberek bőnével.
Ezek a kijelentések egy – egy nagy törvény megjelenési
formái az emberek tudatvilágában, hogy ott szembeszálljanak az abban a
tudatvilágban elburjánzott bőnnel s
diadalra vigyék vele szemben Isten akaratát, a legfőbb törvényt: a Szeretet igazságát.
Az első kijelentés
Mózes törvénye, az ok – okozati törvény,
az Igazság törvénye, vagy a Természettörvény, mert benne a jónak jó, a rossznak rossz következménye
ismerhető fel.
Ebben a törvényben érvényesül a Törvény Szelleme, amely a
mélyen elesett emberszellemmel felismerteti a bőnt, és egyúttal eszközt is ad a
kezébe, hogy vele szemben sikeresen felvehesse a harcot.
De a szigor dacára,
mely a mózesi törvény alapszíne, átcsillámlik a szerető Mennyei Atya jóságos gondoskodása, aki a törvények engedelmeskedő gyermekei
számára minden jót ad, sőt még
földi, anyagi törekvéseikben is segíti őket.
A második kijelentés
a Krisztus törvénye: a Kegyelmi Törvény.
Ennek tükrében már teljességgel a megbocsátó, jóságos Atya
arculata tükröződik, aki keblére öleli megtérő bőnös gyermekét, ünneplő ruhába
öltözteti őt és lakomát készíttet a megtérés örömére.
A harmadik
kijelentés, amelyet a szellemek
hoznak, a Szentlélek kijelentése,
a krisztusi kijelentés kiegészítése, amely azzal együtt alkotja Isten Szeretettörvényét.
Ennek célja az, hogy mielőtt a „menny” kapui bezárulnának, megtérésre hívja fel mindazokat, akik
még bármi áron megmenthetők.
Ezek azok a „csonka -
bonkák.. stb. vannak megjelölve, akiket angyalaival betereltet az ő
„lakomájára”, miután a hivatalosak világi ügyeikkel való szorgos elfoglaltságuk
miatt a meghívást visszautasították.
Mózes idején mőködő karmát „pogány karmának” nevezték, mert
ekkor az ok – okozati, szenvedtetve mőködő karma volt érvényes. Ekkor mindenki
a következő életében szembesült egykori tettének következményivel, és itt a
törvény ezáltal kényszeríttette a jó útra, mert a lélek emlékezet minden
elkövetett bőnre, és természetesen a jó cselekedetekre is.
Jézus leszületésével
módosult a karmikus törvény, itt ha már valaki megértette tetteinek a
következményét, átérezte a súlyát, megértette tiszta szívből a bőn fogalmát és
értékét, és vágyott helyette a jóra, akkor nem kellett átélnie ugyanazt, amit
cselekedett.
Mert a bőn elkövetésével, és a rossz megértésével, a jóra
való törekvéssel elérte célját a cselekedete. Azért is nem kell mindenkinek
végigszenvednie minden egyes ok – okozati cselekedeti összefüggést, mert itt a
cél a fontos, és kötelező a szenvedés.
(például egy tömeggyilkos orvosként születik vissza és
Afrikában gyógyít betegeket, és menti meg mindennap az életeket)
Az Atya a kegyelem
kiáradásával nem hagyja feleslegesen szenvedni gyermekeit!
Nézzük meg, hogy mit mond erről a Névtelen Szellem tanításként:
Általában az ember
lelke nem kíváncsi a szenvedésekre, nem veszi észre az éhezőt, a nyomorgót,
mert ez nem kívánatos látvány előtte, mert ez nem érdekli az embernek a szépre,
a boldogítóra, a harmóniára való törekvését.
De szükséges, hogy az
ember ezeket is észrevegye, és e
célból a végzet a szenvedésnek, a nyomorúság sötét mélységeibe dobja alá a
lelket, hogy ezeknek az elszenvedése után érzékenyebbé váljék a másik ember
szenvedése iránt is, és önmagában fejtsen ki erőket, termeljen ki gondolatokat
a szenvedésnek, a nyomorúságoknak megszüntetésére, leküzdésére.
Mert ha az emberek nem szenvednének, akkor nem tudnák, hogy
mi a szenvedés, és hideg szívvel olyan törvényeket hozhatnának, hogy a
szenvedőkre, a betegekre, a nyomorgókra nincs szükség, azokat el lehet
pusztítani a Föld színéről.
Márpedig hogyha
azokat elpusztítanák a Föld felszínéről, hol végezné a bőn nyomorúságában és
tévelygéseiben megsebesült lélek a vezeklésétő
(saját megjegyzés: az
ókori Spártában a gyenge gyerekeket
születésük után megölték, mert nem tudtak belőlük katonákat nevelni. Az összes fogyatékos,
genetikailag hibás gyermek a szakadék mélyén végezte, de a tehetetlen öregeket
is kivégezték, mert már nem volt rájuk szükség. Bár itt már mőködött a karma szemét
– szemért elve, mert általában azok végezték öreg korukban is a szakadékban
mint tehetetlen, szükségtelen emberek, akik maguk is kegyetlenek voltak fiatal
korukban.
Ma Indiában (XXI
század) nincs a nőknek becsületük, alkalmatlannak tartják őket, mert nem tudnak
komoly fizikai munkát végezni, és ezért nagy részét születésük után megölik! De
ez is visszahatással lesz karmikusan az indiai népre, mint sok helyen még a
világon, mint például Afrikában, és némely iszlám államban)
Mert bizony arra szükség van, hogy a szenvedés át – meg
átjárja a lelkeket egészen addig, ameddig a szenvedés eredetét: a bőnt, mint a
szenvedésnek csíráját, az emberi lélek az önmaga gondolkozásában fel nem ismeri
és meg nem találja. Ezért él a Földön.
Hiszen ha az ember tökéletes volna, nem volna szükség a
szenvedésekre, és azok nem is keletkeztek volna. De mivel van bőn, tehát van szenvedés, amely az emberi lélekre való hatása
által a bőnnek az orvossága.
Nem ez az igaz élet,
amit itt éltek. Ez nem valóságos élet, csak olyanféle, mint az, amit
álomban éltek végig, az eredmény azonban a valóság, mert azt magatokkal
viszitek a valóságos életbe!
Itt a Földön
különféle érzések égnek ki a lelkünkből, és alakulnak át.
Mert amit az ember
már magában felismer és meg is nevez : „hogy ebben az életben ebben és
ebben vétkeztem, ezt és ezt nem helyesen fogtam fel”, az annyit jelent, hogy el
erőtleníti azt a gondolatot, azt a
fogalmat, hogy az még mint kísértés se jöhessen számításba.
Saját megjegyzés:
Mint tudjuk minden gondolatunknak
komoly szerepe van életünkben, és az elkövetkezendő szellemi életünkben is.
A Kegyelem törvényvilága anyagban ez
pontosan el van magyarázva, de a lényege az, hogy a vágyaink és gondolataink
(és tetteink következménye) az asztrálvilágban megvalósul, és halálunk után
szembesülünk velük mint jó vagy rossz eredménnyel, azok hatással lesznek
szellemi életünkre, valamit meghatározzák újabb leszületésünket vágyaink –
gondolataink hatása következményeként!
Ha már nagy
lemondással megszüntetjük vágyainkat,
a jóra és a szépre törekszünk, nem szükséges a Földi - fizikai síkra
leszületnünk! És milyen nehéz dolog ez!
Minden gondolatunk hatással lesz ránk!
Fontos szabály az ember életében, hogy „ne menjen le a nap a te haragoddal”, mert elég az, ha a nappal
hordozza az ő maga terhét.
Amikor aludni tértek,
olyan mintha meghalnátok; mikor pedig eltávoztok a Földről, senki iránt ne
tápláljatok haragot!
És mint ahogyan az
embernek halála előtt mindent el kell rendeznie, és mindenkivel meg kell
békülnie, éppen úgy elalvás előtt is
rendezzen el mindent, békéljen meg ki – ki haragosával, és az ő
hozzátartozóival, szeretetteivel egyenlítsen ki mindent, amit lehet, még akkor
is, ha nem ő a hibás.
Mert ha Te békességre
igyekszel, a Te békességre való igyekezeted a Te lelked világosságát,
békéjét, előrehaladását munkálja, és a Te békességre való igyekvésed eltompítja
a haragot, megszünteti a bosszút, s ezáltal óriási munkát végezhet: oldhat a
láthatatlan világban a békességen keresztül a szeretet erejével.
Hiszen nem tudhatod,
hogy felvirraszt –e holnapra az Isten kegyelme; nem tudhatod, hogy nem az az
érzés, nem az a szó lesz az utolsó, amelyet valakinek mondottál, aki hozzád
tartozó volt, vagy akivel haragban vagy, és esetleg nem adatik már meg az az
alkalom, hogy a tévedést helyrehozzad, amely mint árnyék húzódik a napfény elé!
Különösen fontos ez azok számára, akiknek a lelkében
egymással kiegyenlítenivalójuk van, akik egymással szemben a szeretet
gyakorlására vannak hivatva, akiknek a lelkében az árnyék mögött a szenvedő, a
mellőzött szeretet van!
A harag nem Istentől
való, a harag a Sátán természete, a
Sátán természete pedig elfedi az Isten természetét, a szeretetet.
És jaj neked ember,
hogyha a Sátán természetét megerősödve, az Isteni természet pedig elerőtlenedve
viszed át magaddal a szellemvilágba: a
haragnak ez az árnyéka elfedi előtted a Napot, a békességet; tudod és érzed,
látod a lelkeddel, hogy ott a mögött a felhő mögött boldogság van a számodra
fenntartva, és mégsem nyúlhatsz hozzá.
Körülbelül úgy jársz
vele a szellemvilágban, mint itt a földi világban az éhező ember a kirakattal, amely meg van rakva kívánatos ételekkel,
de az üveg miatt nem juthat hozzájuk!
Számtalanszor láthatjátok, hogy egy kis harag, egy kis
félreértés mint a bomba, úgy zúzza össze a boldogság szépen felépített és
gondosan elkészített épületét; és ha boldog akarsz lenni, azokat a romokat
ismét fel kell takarítanod, és új anyagból ismét fel kell építened az épületet,
amelyben a lelked meghúzódhat.
A harag, a bosszú a
győlöletnek, a szeretet ellenségének az ereje; aki ilyen érzésekkel megy át
a szellemvilágba, s ezekkel az érzésekkel kénytelen szemlélni az ő rombadőlt
épületét, az sokkal több szenvedés érez,
mint az, aki még nem is tudja, hogy mi a szeretet.
Mert amannak a
lelkében már kiépült a szeretet, az már dolgozott rajta, az már
felemelkedett, de a harag, a győlölet
ismét letaszította őt a boldogtalanság világába.
A szellemi szférák,
amelyek a földi emberek előtt, mint világosságok kívánatosak, az anyagnak
bizonyos lelkét képezik; azért szükségesek, hogy a szférák anyaga át legyen hatva azoktól a gondolatoktól, érzésektől, amelyeket a szellemek jónak és igazaknak
ismertek fel.