„Minden haldokló embernek segítséget kell nyújtani abban,
hogy ne féljenek a meghalástól. Előtte tudniuk kell, hogy mi fog történni velük
a haldoklás ideje alatt, és mi fog történni a meghalás után.
Amikor a földi "számőzetés" véget ér, eljön a halál órája. A
haldoklás előtti órában az utolsó kenet során a test hét energiaközpontját,
amelyek az életfontosságú szerveket tartalmazzák, azért kenik meg, hogy
segítsenek a haldoklónak energiát meríteni ezekből a szervekből, hogy
felkészülhessen a teljes eltávozásra az "ezüstzsinóron" át. (Az
ezüstzsinór egy vezeték, amely a fizikai testet éteri alakmásához köti.)
A halott feloldozásának szertartását azért hozták létre,
hogy az ezüstzsinor biztosan elszakadjon, és minden
éteri anyag eltávozzon a testből.
Annyi mindent meg lehet tenni, hogy a halál folyamata könnyebb legyen! Nyomást
gyakorolni bizonyos idegközpontokra. Egyes hangszínek megszólaltatása, bizonyos
fények alkalmazása, mantrák halk kántálása, illatos füstölgők elégetése.
Mindez arra való, hogy segítsen a haldoklónak érzékeit a távozásra
összpontosítani.
Amikor elérkezik a pillanat, asztrális felhőben ködszerő
árnyak veszik körül a haldoklót. Túlvilági orvosok jelennek meg, hogy
segítsenek a haldoklónak.
Az egyik áttetsző alak a haldokló fejéhez áll és távolító delejes vonásokat ad.
A másik áttetsző alak ezüstösen szikrázó fonalcsomót emel ki a melléből, amit
meglazít, ránt egyet a fonalon, a fizikai testből egy másik pávaszemő test
emelkedik ki. A pávaszemő testnek látható a feje, a karja, a törzse, végül a
lábak.
Az asztrális test vízszintesen lebeg a földi test felett. A fényes ezüstfonál a
lelki testet összeköti a fizikai testtel. Mikor a lélek kiemelkedik, az anyagi
test mozdulatlanul fekszik, az élet legkisebb jele nélkül. Elveszti eszméletét
a haldokló, ahogy szoktuk mondani. Ha visszatért a haldokló, görcsös rándulások
futnak át rajta.
A túlvilági orvos elvágja az ezüstfonalat (életfonal), a
haldokló megrándul, álla leesik, szeme felakad, azután élettelenül nyúl ki az
ágyon. A túlvilági környezet eltávozik, a lelket a szellemi fejlettségtől
függően irányítják, viszik a szférák birodalmába.
Az itt maradt anyagi testet három napon belül el kell égetni.
Hasznosabb a hamvasztás, mint a temetés, mert felszabadítja az eltávozottat
egy kötődés alól, amely hajlamossá teszi, hogy fizikai teste közelében
maradjon. Szélsőséges esetekben, amikor még a halál után is gondot okoz elvágni
a köteléket, a hamvasztás azonnal megteszi.
Miután az asztráltesttől megszabadultunk, a hamvasztás gyorsan megsemmisíti,
ahelyett, hogy lassan oszlana a testtel együtt, amely fölött lebeg. Az ember
nem könnyen felejti el a testét. Látni akarja azt a valamit, amiről egykor azt
hitte, hogy azonos vele. Ez a vágy rögeszméjévé válhat. Ezért olyan fontos a
hamvasztás.
Az emberek hozzáállása a halottakhoz alapvetően fontos.
Mivel a halottak tudata nagyon érzékeny a benyomásokra, a hátrahagyottak
érzelmei nagyon erős hatást tudnak rájuk gyakorolni. Az erős
fájdalomrezgést kelt, ami valóságos fájdalmat okoz az eltávozottaknak és
visszatartja a továbbfejlődéstől.
Tulajdonképpen
szerencsétlenség, hogy a halottakat elsiratják, mert ezzel megnehezítik
alkalmazkodásukat a másvilághoz.
A halottnak szüksége van az éteri alakmás levedléseihez, maga mögött kell, hogy
hagyja ezt a héjat, hogy a szellemi, vagy asztrál teste tovább fejlődhessen.
A temetési szertartás eredetileg a békés eltávozás eszköze volt, és nem a bánat
rituáléja.
A halál, a tudat központjának áthelyezése a fizikai világból a mentálisba - a
magasabb hullámhosszra hangolódás.
Visszatérve a
haldoklásra egy pár mondattal, találtam egy érdekes részletet Johann Cristoph Hampe: „Hiszen meghalni egészen más” c. könyvében.
„ Napjaink orvostudományának fel
kell ismernie, hogy az ember nem gép, amelynek rosszul mőködő részeit az
orvosnak ki kell javítania. A beteg nem tárgy, hanem Isten előtt lévő személy.
Halála sokkal több, mint egy biológiai tény. A meghalás nem végzet. Paracelsus, aki maga is nagy orvos volt, ezt
mondta: „A beteg az orvos, az orvos pedig a segédje.”
A legfőbb hibát ott
követjük el, hogy a haldoklónak tulajdonítjuk saját reakcióinkat és egy
normális ember elképzeléseit. Egy normális ember belső egyensúlyát a
haldokló megzavart egyensúlyával egy szintre állítjuk és azzal zárjuk, hogy a
haldokló észlelési képességét már megfogta a „kaszás” keze és szenved ettől az
állapottól. Így elemezzük intelligenciánkkal azt az állapotot, amely túl esik értelmünkön és logikánkon. Ha
egy haldoklóval vagyunk együtt, megpróbáljuk elképzelni, hogy mit érezhető
Meghalását kívülről nézve, besoroljuk őt a mi pszichés világunkba, amely az élnivágyás és a birtoklási mohóság világa.
De ő már kilépett ebből a világból vagy azon az úton van, hogy távozzék belőle,
és minden azon múlik, hogy megpróbálunk mellette maradni, ha felismerjük, mi
van vele valójában, mit mond ő saját magának.
A klinikai halálból
visszatérők beszámolóiból ismeretes, hogy a haldoklási szakasz és a
meghalás sokkal „szebb” élmény mint azt eddig - logikán alapuló gondolkodásunk
alapján - hittük. (saját megjegyzés: a klinikai halát átélt emberek nem lépik át a
halál küszöbét sohasem, csak elérik a halál mezsgyéjének azt a részét
tudatosan, ami sok ember számára nem lehetséges. Ez lehet beavatás része is,
mert általában ezek az emberek utána erősen megváltozott életet élnek, mert az
életszemléletük más értékek szerint fog mőködni)
A beszámolók valószínővé tették, hogy a halottas ágy
melletti vigasztaló szavunk is a legtöbb esetben rosszul megválasztott. Az
utolsó szakaszban a haldokló túl van vigaszunk határán. Bíztatásunk,
sajnálatunk nem tudja őt visszatartani. Az ágyon fekvő, már „elmenni” készülő embernek nincs szüksége a mi sajnálatunkra.
Ellenkezőleg, egy olyan öröm felé halad,
amelyre nekünk talán még sokáig kell várnunk fájdalmasan. Azt kéne tennünk,
hogy egy darabig együtt menjünk a haldoklóval, elkísérjük őt, de nem mi fogjuk
őt vezetni, hanem ő vezet minket.
Mindenkinek, akinek haldoklókkal van dolga, elsősorban egy
egyszerő szabályt kellene elfogadnia, amelyet a témában jártas tapasztalt
orvosok mindig is ismertek és amelyet a haldoklási
élmények megerősítenek: a haldokló
sokkal tovább van öntudatánál mint azt a legtöbben hiszik. Mindig számítani
kell arra, hogy hall és megért mindent, bár úgy tőnhet, hogy a haldokló nem
hall, hiszen nem válaszol. A szemével sem ad jelt és a kezét sem tudja már
megmozdítani. ő mégsem egy előttünk lévő tárgy. Éppen a segítő, gyógyító
munkának nem lenne szabad a testet az embertől, a vegetatív életet a lelkitől
elválasztani.
A társadalomnak utat kell találnia, amelyen az ember kilábal biológiai élete imádatából,
felismeri, hogy az élet Isteni ajándék és a meghalás nem megsemmisülés, hanem
dimenzióváltás.
A haldoklási beszámolókból tudhatjuk, hogy a haldoklók
tudata már egy új dimenziót ért el, de még sokáig figyel az ittenire. Észleli
környezetét, miközben mi mindebből semmit sem látunk. Főleg a tapintási érzék
marad meg mindvégig. Sokszor elmesélték a klinikai halálból visszatértek,
milyen világosan éreztek érintést és
kézszorítást a meghalásban. Annak az orvostudománynak, amely erre figyel,
egészen másképp kellene állnia az utolsó fázishoz, mint ahogy ez a jelenlegi
kórházi gyakorlatban szokásos. Úgy nem ápolható és nem gyógyítható a test, ha
lélek nélkülinek tartják.
A haldoklásnál nincs jobb segítség a haldoklónak, mint az a
lelki gondozás, amely nem tér ki a meghalás elől, hanem olyan felvilágosítást ad a haldoklásról,
ahogy azt - a beszámolók tanúsága szerint - a haldoklók ténylegesen átélték. Eloszlatják azoktól a rémalakoktól való félelmet és rettegést amelyeket az ember tudatlansága miatt épített fel.
Akinek a lelki gondozás eme feladata jut osztályrészül, aki persze lehet az
orvos, az ápolónő, a hozzátartozó vagy a lelkész is, az utolsó órában ne lépjen
fel sámánként, aki a végső pillanatban varázslás által minden elhibázott dolgot
rendbe hoz. De bárki is üljön az ágy mellett, át kell vennie azt a feladatot,
hogy segítsen elhárítani a meghalás
hamis elképzelését, a félelmet. Ez éppen akkor törhet fel, amikor a földi
végről az igazság kendőzetlenül kiderül. Ez egyebek között azt jelenti, hogy a
lelki gondozó a haláltól kifejezetten a tabu
jelleget fogja elvenni. Éppoly kevéssé mőködik közre annak elfojtásában,
mint ártalmatlan színben való feltüntetésében. Azzal a
bizonyossággal lesz a haldokló mellett amelyet a hit
ad. Ezért az alázatosság és a türelem a legszebb erényei.
Ha valaki nem halad feltartóztathatatlanul a sötétség felé,
ahogyan gondoltuk, hanem a fény felé halad, már nem lesz részvétünk tárgya
többé, sőt talán még irigyelhetjük is.
Akkor másképpen leszünk vele, és másképpen leszünk mellette,
mint azelőtt.
Ha társadalmunk jobban tudná, hogy a meghalás nem ok a rémületre és nem jár fájdalommal, csak egy eddig zárt kaput nyit ki, talán
egészen másképpen közeledne az igazság kimondásának kötelezettségéhez.
El kell oda jutni, hogy az orvosok és a betegek ne
külön-külön, hanem egymással is nyíltan beszéljenek a meghalásról, az orvosok,
ápolók, lelki gondozók és a teológusok ugyanarra a végkövetkeztetésre jussanak,
hogy az ember haldoklását utolsó élettevékenységként, szép és nagy felszabadító
élményként fogadják és fogadtassák el”.
Búcsúajándék a testemnek: ha akarja,
végsőt lélegzem!
(Ensei Japán búcsúvers)
Halálunk időpontjáról
már beszéltünk, és könnyen meg lehetett állapítani, hogy nincs biztos időpont, mert feladataink, vállalásaink
teljesítése közben ez az időpont
rugalmasan változik. Sok ember számára tragikus, amikor egy gyermek meghal,
vagy halva születik.
A szellemi törvények nem a fizikai sík lakói gondolatival
egyezően mőködnek. Itt éljük csak meg ebben a testben ezt tragikusan, és fáj a
halál és az elválás. A szellemvilágban ismerjük az örökélet fogalmát, és itt
természetes, hogy valamilyen kisebb feladattal le kell születni a földre, és
annak elvégzése után vissza lehet térni a másik világba.
Sok esetben
büntetésből születik le valaki a földre, egy kisebb vétséget követett el,
és gyermekként fiatalon meghal, mert csak annyi volt a számára kirótt.
Persze az ilyen helyzetek is előre meg vannak tervezve, mert
olyan családba születik le egy ilyen lélek, ahol valamilyen figyelmezetésként kell egy gyermeknek születnie, aki majd
fiatalon meghal. Egy – egy ilyen „tragédia” sok esetben a szülőket Isten
felé fordítja, elkezdik keresni az igazságot, vagy gyermeküket a másik
világban, és ezzel – sajnos ki kell mondani – a fiatal gyermekhalál meghozta
gyümölcsét. Vagy egy hívő családban
meghal egy gyermek, és ezzel próbára teszi a szülök
istenhitét!
Sok esetben az isteni
kegyelem hatására hal meg valaki hamarabb, mert olyan úton indult el, ami
hátrányos lenne a számára, és ezért a kegyelem hatására megrövidül a fizikai
élete, és visszaszületéssel újból próbálkozhat helyrehozni elkövetett hibáit,
újabb tapasztalatokat győjteni, tanulni, fejlődni. Sok esetben kijelenthető, hogy a fiatalkori halál kegyelem a
számunkra, mert a késői öregkorral, a hosszú élettel lehet, hogy nem
oldottunk meg valamit, vagy a megoldás „határán” vagyunk, vagy még tapasztalni
kell, és emiatt hosszú öregségben lesz részünk. Ha belegondolunk, hogy sokszor egy hosszú öregkorba belefér két fiatal
élet is a sok tapasztalattal, élethelyzettel, akkor beláthatjuk ennek az
igazságát könnyedén!
Minden élet egyedi, különleges, nem általánosítható, így
ítéletet se szabad alkotni senki felett, mert fontos tudni, hogy a Kozmoszban egyidőben létezik két ellentétes
igazság is!
A sors könyvében sok
minden meg van írva, aminek meg kellene történnie, de nem történik meg, és sok
minden megtörténik, aminek nem lenne szabad megtörténnie!
Így ehhez igazodik az életutunk is!
Sokszor tévedésben
élünk, és a külső jegyek alapján ítélkezünk. (Most arról nem beszélek, hogy
„ne ítélj, hogy ne ítéltess”, mert ez egy fontos törvény, és nincs jogunk senki
felett ítélkezni!) Vegyünk például egy
embert, aki felismerte Istent, rálépett
a szellemi útra, nagyon sokat fejlődött, majd elkezdte tanítani azokat a
dolgokat, amiknek a birtokába jutott, és egyszerre
csak maghal! Mindenki csodálkozik rajta, hogy: lám –lám, egy szellemi ember
is milyen könnyedén meghal, Isten nem vigyázz rá, nincs kiváltság (az amúgy
sincs!) stb.
Pedig az ő életútja
nem erről szólt, neki csak megtapasztalni kellett dolgokat és tanulni, és az isteni kegyelem – mert nem megfelelő
feladatba kezdett bele – megszüntette a
fizikai síkon lévő életét!
Mindig gondoljuk
arra, amikor Jézus a keresztfán felszögezve, megalázva, megkínozva szenvedett,
hogy ott volt Mária, és tudta, hogy minden Isten akaratából történik,
ugyanakkor, mint ANYA nézte gyermekének szenvedését, és a hite töretlen
maradt!
Nézzünk a szívünkbe, vajon hányan tudnánk ezt megtenniő És ugyanez az anyai szív, most mi értünk
dobog és félt minket!