Laura Schessinger amerikai rádiós
műsorvezető egy lelki tanácsadó műsort vezet. Mint buzgó keresztyén, nemrég
kijelentette, hogy a homoszexualitás megbocsáthatatlan bűn, *MERT* Leviticus (azaz Mozes harmadik
könyve) 18:22 szerint utálatos az.
Ezen felbuzdulva ragadott tollat egy Jake nevű
hallgatója:
Kedves Laura doktor, Nagyon köszönöm azt az önfeláldozó fáradozását,
amit annak érdekében tesz, hogy Isten törvényeit az emberekhez közelebb hozza.
Sokat tanultam a műsoraiból, és megpróbálom ezt a tudást minél több emberrel
megosztani. Ha például valaki megpróbálja homoszexuális életvitelét előttem
megvédeni, egyszerűen emlékeztetem Lev. 18:22-re, ahol világosan le van írva, hogy ez bűn, és ezzel
véget is vetek a vitának.
Mindazonáltal néhány torvény értelmezésében és végrehajtásában szükségem lenne
a tanácsára.
a) Ha az áldozóoltárnál bikát áldozok, tudom (Lev. 1:9, illetve Lev 1:3,17), hogy az Úrnak kedves illatú az. A problémát a szomszédaim jelentik, akiknek ez az illat egyáltalán nem kedves. Leölhetem-e őket?
b) Szeretnem a lányomat eladni rabszolgának, amint ezt Exodus 21:7 megengedi. Ön szerint mi lenne a méltányos ár érte
manapság?
c) Tudom, hogy nem szabad olyan nővel kapcsolatot teremtenem, aki a havibaj
tisztátalan állapotában van. (Lev. 15:19-24). A probléma csak az, hogy miből lehet ezt tudni?
Megpróbáltam megkérdezni, de a legtöbb nő nagyon furcsán és pironkodva reagált
a kérdésre.
d) Lev. 25:44 kijelenti,
hogy szomszédos nemzetségek fiai és lányai közül vehetek magamnak rabszolgákat.
Az egyik barátom szerint ez a törvény a mexikóiakra érvényes, de a kanadaiakra
nem. Meg tudná magyarázni, hogy miért ne lehetnének nekem kanadai rabszolgáim?
e) Az egyik szomszédom mindig szombaton dolgozik.
Exodus 35:2 világosan kimondja, hogy az ilyet meg kell
ölni. Erkölcsileg kötelezhető vagyok rá, hogy saját kezűleg öljem meg?
f) Az egyik barátom szerint az úszószárny és pikkely
nélküli vizi állatok (pl. kagylók vagy homár)
fogyasztásának büne (Lev.
11:10), nem olyan utálatos, mint a homoszexualitás
bűne. Én ezzel nem értek egyet. Állást foglalna ebben a kérdésben?
g) Lev. 21:20 szerint ha szembetegségem van, az Úr oltárát nem
közelíthetem meg. Be kell vallanom, hogy olvasószemüveget használok. Teljesen
élesnek kell lennie a látásomnak, vagy itt van azért egy kis játéktér?
h) A legtöbb barátom vágatja a haját, illetve
borotválja a szakállát, beleértve a pajeszát is, holott ez Lev.
19:27 szerint egyértelműen tilos. Milyen halálnemet
javasol nekik?
i) Lev. 11:8-ból tudom, hogy
ha döglött disznó bőrét illetem, tisztátalan leszek. A kérdésem, hogy szabad-e
futballoznom, ha cérnakesztyűt húzok?
j) A nagybátyámnak van egy kis háztájija. Megsérti Lev. 19:19-et, mert a földjébe
kétféle magot vet. Ezenkívül a felesége olyan ruhát
hord, ami kétféle anyagból pamut/poliészter)
keszült. Most tényleg össze kell hívnom az egész
gyülekezetet (Lev. 24:16),
hogy megkövezzük őket, vagy pedig elég, ha meghitt családi körben lefolytatott
ceremónia keretében megégetjük őket, amint ez azok esetében megengedett, akik
az anyósukkal hálnak (Lev. 20:14)?
Tudom, hogy Ön ezeknek a torvényeknek nagy ismerője, ezért
biztosan
utat tud mutatni ezekben a kérdésekben.
Meg egyszer köszönöm, hogy a rádióban végzett munkájával folyamatosan emlékeztet minket arra, hogy az Úr
torvényei örökérvényűek és
megváltoztathatatlanok.
Az Ön odaadó rajongója:
Jake